Saturday, 28 September 2013

SET HAMIL, SET PANTANG dan SET PENYUSUAN

Assalamualaikum wbt 



Bila sebut shaklee, set yang paling terkenal sudah tentulah set yang melibatkan ibu hamil, ibu dalam pantang juga ibu yang ingin memberi penyusuan badan (breastfeeding).

Apa kata Doktor dengan keperluan vitamins bagi ibu-ibu...
Petikan dari Facebook Dr Hamid Arshat

Apa kata Dr Zubaidi? Boleh baca di blog beliau seperti link di bawah




Set ini semakin mendapat hati di kalangan ibu yang bekerjaya dan juga di kalangan surirumah.


Kenali Set lengkap Shaklee untuk ibu bermula dari saat kehamilan, selepas bersalin dan semasa menyusu bayi

1) Vita-Lea® Iron Formula (Multivitamin) Shaklee

Vitalea adalah multivitamin yang lengkap dengan 28 jenis vitamin dan mineral. Sangat perlu demi memastikan tubuh badan menerima semua zat dan vitamin yang penting untuk kesihatan optimum dan perlu dalam menjamin kesejahteraan secara am.

Zat besi dalam Vita-lea dapat membantu ibu menambah zat besi kerana kebiasaannya ibu mengandung dan menyusu kekurangan zat besi dan jika tidak ditampung boleh menyebabkan ibu mudah pitam, lesu, kurang daya ingatan dan kurang konsentrasi.

2) Vitamin-C Shaklee

Sebagai antioksidan, membantu meningkatkan sistem imunisasi badan ibu dan bayi dan menjadikan kulit lebih cantik.

3) B-Complex Shaklee

Lengkap dengan 8 kumpulan Vitamin B yang diperlukan oleh tubuh badan demi membantu tubuh badan bertenaga, otak lebih fokus, emosi lebih stabil dan wajah berseri. B complex juga vitamin anti stress. Jadi bila tiada stress, penghasilan susu lebih baik.

4) Energizing Soy Protein Isolate Powder (ESP) Shaklee


Antara komposisi utama dalam susu ibu ialah protein. Protein adalah makanan sel. Protein berfungsi mengekalkan pertumbuhan normal dan pemeliharaan tisu. Mengawal atur keseimbangan bendalir dalam badan. Pembinaan hormon, enzim dan antibodi memerlukan protein. Selain itu protein dikatakan membantu mengawal keseimbangan asid bes untuk mengangkut nutrien dan sumber tenaga.

ESP membantu memekatkan susu, memberi tenaga berkekalan untuk ibu yang tahan selama berjam-jam lamanya. Selain itu ESP membantu ibu memperolehi kesan yang optimum untuk pengambilan vitamin-vitamin lain. Kulit juga menjadi lebih licin, gebu dan anjal.

5) Ostematrix Shaklee (Calcium and Magnesium)

Dalam susu ibu, antara komposisi mineral yang tinggi ialah kalsium. Kalsium penting untuk bina darah, bina tulang, gigi dan saraf dalam tubuh manusia. Bagi ibu yang mengandung atau menyusu, pengambilan kalsium tidak boleh dipandang remeh. Bagi ibu2 yang tidak menjaga dan mementingkan pengambilan kalsium dalam diet harian, maka kalsium untuk penghasilan susu ibu akan diserap dari yang sedia dalam tubuh ibu.

Jika perkara ini berlarutan dan si ibu tidak menggantikan semula kalsium ini maka si ibu tadi akan mengalami risiko osteoporosis, rasa sengal kaki dan tulang belakang, mudah letih dan lesu serta muka menampakkan garisan tua.

Pengambilan Ostematrix juga dapat membantu ibu yang mengalami masalah susu merudum ketika period.

6) Omega Guard Shaklee (EPA and DHA)

DHA adalah asid lemak perlu yang dijumpai dalam badan kita terutama pada otak. DHA adalah sangat penting dalam perkembangan otak, serta aspek-aspek lain perkembangan janin. DHA juga asid lemak utama yang ditemui dalam retina mata, serta organ-organ badan yang lain.

Bayi tidak mampu menghasilkan DHA mereka sendiri, mereka memperoleh DHA daripada susu ibu. Sebelum mereka dilahirkan, DHA didapati dari ibu melalui plasenta. Dengan itu, ibu akan mengalami kekurangan DHA.

Atas sebab ini pakar mencadangkan supplemen Omega 3 kepada ibu-ibu yang mengandung dan ibu-ibu yang menyusu. Ini adalah untuk menambah DHA untuk perkembangan fetus dan untuk mengekalkan kuantiti DHA untuk diri ibu sendiri.

Omega 3 juga membantu pembakaran lemak, dan membantu ibu kembali slim dengan lebih cepat selepas bersalin.

7) Zinc Complex Shaklee (Selepas bersalin)

Membantu penyembuhan luka bersalin dengan lebih cepat dan membantu mengelakkan post-natal depression.

8) Alfalfa Complex Shaklee (Selepas bersalin dan semasa menyusu - as MILK BOOSTER)

Raja segala tumbuhan, membantu meningkatkan imunisasi, mengandungi kalsium dan bagi ibu-ibu yang menyusu ia sangat membantu MEMPERCEPATKAN PENGHASILAN SUSU IBU.

Pengambilan makanan dengan nutrisi yang lengkap bagi setiap IBU adalah sangat penting. Jagalah kesihatan diri anda terlebih dahulu agar anda dapat menjaga keluarga dengan lebih sempurna, InsyaAllah...

Sumber : mamacergas.com

* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat,menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.

Testimoni ibu-ibu hamil dan menyusu..



Wallahu’alam bissawab.

Please LIKE this post and SHARE if you like this post via below social media links.

Wednesday, 25 September 2013

Antara ILMU dan HARTA



Saidina Ali apabila ditanya tentang beza ilmu & harta oleh 10 org, dia beri jawapan yg berbeza bg tiap soalan..
Andaikata 100 org tanya soalan yg sama dia akan memberikan 100 jawapan yg berbeza..

1."Ilmu lebih mulia drpd harta karena ilmu adalah warisan para nabi sedangkan harta kekayaan adalah warisan Fir'aun, Qorun, Syadad &  sejenisnya..
Maka ilmu lebih mulia drpd harta.."

 2."Ilmu lebih mulia drpd harta karena ilmu akan memelihara pemiliknya sedangkan harta, pemiliknya yg harus menjaga hartanya.."

 3. "Ilmu lebih mulia drpd harta benda karena org yg berilmu banyak sahabatnya sedangkan org yg banyak hartanya lebih byk musuhnya.."

 4. "Ilmu lebih mulia drpd harta karena ilmu bila disebarkan akan bertambah sedangkan harta jika disebarkan atau dibahagikan akan berkurang.."

 5. "Ilmu lebih mulia drpd harta karena pemilik ilmu mendapat panggilan org yg mulia & terhormat sedangkan pemilik harta akan mendapat julukan bakhil.."

 6. "Ilmu lebih mulia drpd harta karena ilmu hanya diberikan oleh Allah kepada org2 yg dicintainya sedangkan harta diberikan oleh Allah kpd org2 baik yg dicintai maupun yang tidak dicintainya.."

7.  "Ilmu lebih mulia drpd harta karena pemilik ilmu akan terima syafa?at pada hari kiamat sedangkan pemilik harta akan dihisab pada hari kiamat.."

 8. " Ilmu lebih mulia drpd harta karena ilmu tidak  akan binasa & tidak habis selamanya sedangkan harta akan habis & blh lenyap karena masa atau usia.."

9. "Ilmu lebih mulia drpd harta karena ilmu sebagai pelita penerang cahaya hati, menjernihkan fikiran & hati serta menenangkan jiwa sedangkan harta pada umumnya menggelapkan jiwa & hati, membuat hati keras dan membatu.."

10. "Ilmu lebih mulia drpd harta karena org yg berilmu lebih terdorong utk mencintai Allah, merendahkan diri & bersifat perikemanusiaan sedangkan harta benda membangkitkan org pada sifat2 sombong, bongkak, takabur & angkuh..."




Halia melegakan sakit perut, tekak dan mencegah kanser

Wow, khasiat halia yang mungkin ada di kalangan kita tak tahu...

Padan la, dalam pantang orang slps bersalin, nenek2 kita selalu pesan/buatkan makanan yang berasaskan halia. Di China, diorang minum teh halia untuk mengubati masalah sistem pernafasan dan juga resdung.



KHASIAT Halia secara ringkas adalah seperti berikut:
  1. Melancarkan peredaran darah
  2. Melegakan 'morning sickness'
  3. Meningkatkan penyerapan nutrient penting
  4. Pencegahan selsema dan seangkatan dgnnya
  5. Memlancarkan penghadaman
  6. Pencegahan kanser kolon
  7. Mengurangkan kesakitan dan keradangan
  8. Melancarkan masalah sistem pernafasan
  9. Rawatan bagi kanser ovari
  10. Menguatkan sistem imunisasi badan & mengurangkan potensi strok
Di petik dari : Benefits of ginger

Cadangan Dr Hamid Arshat : 


Bagi sesiapa ada masa, boleh lah cuba seperti yang di sarankan oleh Dr Hamid, Tapi di keadaan kita sibuk dgn pelbagai urusan, cara mudah untuk dapatkan khasiat halia nih adalah melalui pemakanan tablet ginger peppermint #Shaklee....

Cubalah hari ini dan rasai kesannya, inshaAllah.


Testimoni pengguna : 


Please do not hesitate to contact me/ comment below for:-

BEST Price Offer
FREE Consultation
Business OPPORTUNITY with Shaklee!!

Friday, 20 September 2013

Pemakanan Seimbang VS Diet?

Tahniah pada krew upin ipin, sambil berhibur, banyak info dan pengajarannya.

Episod terbaru Upin Ipin di tayangkan pada 14 September 2013, Daun Hijau, mengisahkan "Upin Ipin & Rakan2 belajar mengenai khasiat sayur dan Kak Ros nak diet dengan makan sayur sahaja"

Lazimnya, kanak-kanak tak suka makan sayur. Sebab dah terpahat "Sayur tak sedap".
Asyik-asyik nak ayam goreng jer. Tak boleh nak salahkan mereka, kita yang didik macam tu.

Ada kawan baik saya, sampai sekarang masih sangat memilih untuk makan sayur. Alasan nya "Tak suka, pahit, tawar". Kesannya, beliau mudah sakit. Kenapa ye?

Sebab sayuran mengandungi banyak vitamin dan mineral penting yang dapat mencegah dari penyakit samada yang berjangkit atau pun tidak. Ia baik untuk sistem pencernaan kerana membekalkan sumber serat.

Bak kata opah "Makan sayur, baik untuk kesihatan"

Memetik Kata kak Ros :

"Tomato baik untuk kulit, Carrot baik untuk mata"

Ipin tegur Kak Ros :"Kak ros, jangan makan sayur je, kena makan nasi dan ayam juga".

Dalam keadaan santai, penonton di ajak untuk menilai pemakanan sendiri..

Adakah permakanan anda seimbang hari ini ?

Jom berfikir sambil menonton animasi ini:


JOM Kenali serba sedikit khasiat sayur :

Tahukah anda sayur-sayuran boleh dibahagikan kepada enam kumpulan biologi iaitu yang menjalar, yang berakar, berbatang, cruciferous dan bebawang.

Contoh sayur yang menjalar adalah seperti labu, timun dan kacang panjang. Ia hidup menjalar. Ada sesetengah sayuran jenis ini yang enak dimakan mentah dan ada yang perlu dimasak sebelum dimakan.

Timun boleh dijadikan salad dan dimakan begitu sahaja. Orang Melayu sering menggelarkan timun ini sayur sejuk dan tak elok dimakan selalu lebih-lebih lagi bagi ibu dalam pantang dan kaum lelaki. Tetapi timun sebenarnya baik untuk mengelakkan sembelit. Jus timun boleh mengelakkan gastrik.

Timun juga boleh menurunkan berat badan. Untuk kecantikan luaran. timun selalu digunakan untuk menghilangkan jerawat dan hirisan timun juga digunakan untuk melegakan keletihan mata.

Sayuran daripada akar pula adalah yang tumbuh di dalam tanah. Akarnya akan membesar dan boleh dimakan setelah digali.

Contohnya, keledek, keladi dan kentang. Sayuran ini kaya dengan kanji dan dimakan untuk membekalkan sumber karbohidrat dalam badan.

Kumpulan cruciferous pula adalah terdiri daripada sayuran seperti brokoli, bunga kubis dan kubis.

Pada mereka yang mengamalkan makan sayuran dari kumpulan ini dapat mengelakkan daripada dijangkiti penyakit tiroid iaitu penyakit bengkak kelenjar di leher akibat kurang kandungan iodin.

Jadi dengan mengamalkan sayuran ini akan menghalang penyakit ini daripada dihidapi. Sayuran berdaun hijau pula adalah seperti daun salad, bayam dan daun kobis. Sayuran hijau mengandungi banyak vitamin C, zat besi, anti oksida.

Daun salad misalnya baik untuk mengurangkan penyakit susah tidur malam iaitu insomnia. Selain itu daun salad juga bertindak menenangkan dan melapangkan fikiran, dengan itu dapat menghilangkan segala keresahan yang kita alami.

Daun ini juga mengandungi karotin, serat dan air yang mampu menghilangkan rasa dahaga dan boleh melancarkan sistem pernafasan kita.

Sayur berbatang pula seperti asparagus dan saderi. Asparagus mengandungi rendah kalori dan natrium. Selain itu ia memberikan vitamin B6, kalsium, magnesium, fosforus, vitamin E dan serat.

Asparagus enak di kukus atau digoreng bersama makanan laut seperti udang. Makanan yang ditumis bersama bawang merah dan bawang dengan putih berasa lebih enak dan menaikkan lagi aroma makanan itu.

Bawang besar, bawang merah dan bawang putih merupakan sayuran dalam kumpulan bebawang.

Selain melazatkan makanan ia juga terbukti untuk memberikan kesihatan dalam badan seperti bawang yang mengandungi sebatian anti oksida iaitu falvonoid yang dapat mengurangkan penyakit kanser, jantung darah tinggi dan kencing manis.

- Di petik dari Khasiat Sayur, Dari Dapur Azli Razali, Utusan Malaysia

Cadangan pemakanan seimbang yang dipersetujui di seluruh dunia

Rasulullah 1400 tahun dahulu juga telah mengajak kita untuk mengamalkan pemakanan yang sihat. Kerana melalui perut datang pelbagai penyakit.

Di petik dari http://jknkedah.moh.gov.my
Kalau orang dulu-dulu, sayuran yang mereka makan adalah segar dan bebas dari racun. Sayuran di pasaran sekarang ini, nampak segar, tetapi sebenarnya segar sebab ulat pun tak nak makan.

Tahukah anda Shaklee mengamalkan konsep semulajadi ala2 sayuran gitu..hehe
Bagi mendapatkan kesihatan yang optimum, pemakanan seimbang dan pengambilan supplemen penting bagi memastikan tubuh badan kita menerima khasiat yang secukupnya.

Tahu BMI anda?

1. Jika ada terlebih berat badan... anda di sarankan untuk mengambil set slimming.
2. Jika ada terkurang  berat badan... anda di sarankan untuk mengambil set weigh gain.

Berikut adalah produk yang di sarankan.

Yang seronoknya, dengan setiap pembelian set diet, kami telah menyediakan jadual pemakanan dan konsultansu supaya anda dapat diet dengan cara yang sihat, inshaAllah.

Jom kenali; 

Set Diet Shaklee




Set Naikkan Berat Badan

Please do not hesitate to contact me/ comment below for:-


FREE Consultation
Business OPPORTUNITY with Shaklee!!
Please LIKE this post and SHARE if you like this post via below social media links.

Saturday, 14 September 2013

Luka Cepat Sembuh dengan Vitamin C

Assalamualaikum dan Salam ceria, 

Apa khabar anda hari ini? di harap semua sihat dan sejahtera hendakNya. 

Kanak2 kalau takde jatuh, takde luka seumur hidup... macam pelik kan? hehe.. perkara ni berlaku juga pada saya dedulu... dan kini tiba giliran anak2 pula. 

2 hari lps, ada accident kecil berlaku kat rumah, main tolak-tolak dengan abang Anas, tetiba Amanina jatuh dan terkena bingkai pintu. darah menitis-nitis.. dia boleh ketawa lagi dengan abang... abang pun beria ajak main lagi. 

Aduhai anak ohh anak.. 

Tengok la gambar Amanina, budak cantik ni ber plaster di kepala... Amanina duduk diam-diam je  masa Doktor bersihkan dan letak plaster yang dawai kecil untuk rapatkan luka. 

Pesan Dr : Jangan basahkan tempat luka dan datang balik dalam masa 2 hari. 
                   Dan JANGAN JATUH LAGI...

Aduhai.. budak-budak kan.. kalau tak jatuh, mana nak tahu jatuh tu sakit kan.. 


Adik ohh Adik.. 

Amanina makan 2 biji/sehari chewable vitamin C, kan vitamin C mempercepatkan penyembuhan luka... Alhamdulillah luka nya dalam masa 2 hari dah sembuh... 

Buat followup checkup, Dr kata Alhamdulillah takde jangkitan dan luka dah sembuh. 

Alhamdulillah... Moga Amanina membesar dengan cantik luar dan dalam, inshaAllah.



Doktor bekalkan juga ubat tahan sakit, tapi Amanina nak vitamin C je... 

Chewable vitamin C shaklee diperbuat dari rose hip... 

Thursday, 12 September 2013

Alhamdulillah... Rezeki seorang pelajar

Alhamdulillah...

Alhamdulillah... minggu ini, minggu pertama sebagai seorang pelajar (sekali lagi sebagai pelajar UiTM)

Alhamdulillah... seronok dpt refresh memory...

Alhamdulillah... seronok dapat tambah nilai hidup...

Alhamdulillah.. seronok dapat kawan baru..- mcm2 background.. graduan universiti berbeza-beza (UIA, USM, UUM) , umur dan pekerjaan yang berbeza...

Alhamdulillah... semakin jelas impian akan menjadi kenyataan... impian jangka panjang mungkin berbeza.. tp yg pasti, kami semua mahu tamat belajar dgn jayanya pada Ogos 2014!. Doakan kami berjaya!

InshaAllah penambahan satu rangkaian kawan dan bakal bisnes partners...

Alhamdulillah...
Alhamdulilah... dalam diam, dapat tambah 'partner' dalam bisnes shaklee...dan juga coaching terus menerusi fb dan phone  walaupun belum pernah jumpa face to face. Tak perlu risau kan jarak di antara mentors dan kita sebab sekarang ni kan semua nya sudah 'dekat' melalui telefon dan internet.

Tuesday, 10 September 2013

Anda pilih the Highway atau Jalan Kampung?

Assalamualaikum dan Salam Kejayaan,

Hari ini dalam sejarah,
Pertama kali saya merempuh traffic jammed hampir 1 jam (drive manual ye), padahal selalunya dalam 15min saja perjalanan balik.
Kereta, motor, bas, dan lori masing-masing ambil je peluang jika ada untuk memintas. Setiap kenderaan ada tempat yg ingin dituju.

Bagi sesiapa yang biasa dgn Shah Alam, kat sini memang banyak sangat roundabout (ada 18 di sekitar bandar shah alam - kata pakcik google), jika terlepas satu exit, pusing la satu round lagi.. (hehe.. sebenarnya saya la tuh).


Tapi bagi sesiapa yang sudah cekap, sudah biasa.. pandai je cari jalan pendek, jalan yang kurang jammed. ( Suami saya  termasuk dalam kategori ni.. inshaAllah tak lama lagi, saya juga!).

Lantas saya terfikir, dalam hidup pun begitu juga. Impian kita untuk capai sesuatu dan masa yang kita peruntukkan adalah berkait dengan kecekapan kita dan keyakinan kita untuk mencapainya.

Saya dulu takut nak drive kat hway, banyak kereta yang laju…. Tapi sedar tak, bila kita tengok kereta lain laju, nak tak nak, kita pun terpaksa laju. Kita pun ikut flow nya, 110km/jam dah macam tak laju pun… silap2 lebih dari tu macam tak laju.

Takut nak laju.. takut nak tukar gear.. kalau dah 60km/jam.. ok la tuh, biar lah orang potong kalau dia nak cepat. Tapi sebenarnya, lagi slow kita drive lagi lambat la kita sampai. Betul tak? 

Ok saya nak bagi contoh basic matematik…

Kalau jarak = 10 km..

Saya bawa = 60km/ jam = 60km/60min

Berapa min perjalanan saya?

Masa = 10 min kan?

Tapi kalau saya bawa = 120km/jam = 120km/60min

Masa nya Cuma 5min.

Ada 5 min dapat di jimatkan…

Ini contoh mudah.. cuba anda bayangkan kalau perjalanan nya 30km? kan dah banyak lagi masa yang dapat di jimatkan.. kalau 60km… kalau 100 km… kalau 200 km… wah byk nye masa tuh.

Pelajar Perubatan Mesir VS supplemen Shaklee

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera, 

Alhamdulillah, syukur padaMu Ya Allah... 


Di atas perkongsian ikhlas dari seorang rakan. 

Rakan baik kami, Dayah yang merupakan pelajar perubatan di Mesir berkongsi PENGARUH shaklee di kalangan pelajar pintar. 





Pada mulanya, beliau bertanya dengan saya mengenai harga bagi ESP, vitamin E, vitamin C, vitamin B complex, omega guard... Saya pun mcm pelik, dia ni mcm2 produk shaklee dia tahu, dah biasa makan ke? dah biasa beli ke?  Saya pun maklumkan seperti yang diminta. 

Nak di jadikan cerita, rupanya beliau dah biasa dengan produk shaklee ini sebab ramai rakan-rakan yang TOP dalam kelas sejak sekolah lagi dah makan shaklee. terasa tercabar juga kan, "aku pun nak berjaya seperti mereka". 

Kata beliau, sebagai pelajar perubatan, mereka di ajar tentang keperluan vitamin di dalam perkembangan otak dan badan. Kerana itu, beliau bertambah yakin, kepentingan vitamins bagi perkembangan otak dan fizikal yang baik. 

InshaAllah, Saya doakan beliau berjaya menamatkan pengajian beliau di Mesir dengan jayanya dan kembali untuk berkhidmat sebagai Doktor pakar di Malaysia satu hari nanti. 


Jom ikuti perkongsian beliau..




Alhamdulillah, shaklee semakin mendapat tempat di kalangan Masyarakat Malaysia (dan juga seluruh dunia) kerana telah semakin ramai yang telah merasai kesan positifnya... 

Ikuti apa itu ESP, Vitamin E, B Complex dan Omega Guard yang menjadi pilihan ibu bapa, remaja dan dewasa. 

     

     Soy Protein Isolate Powder (ESP)
ü Minuman membekalkan tenaga berpanjangan
ü  Meyuburkan kesihatan kulit, rambut, kuku dan otot
ü  Penting untuk kanak-kanak,ibu menyusukan anak, dan mereka yang sedang pulih dari sakit 
ü  Mengoptimumkan penyerapan nutrien lain 

o   Sesuai di minum begitu sahaja
o   mahupun di campurkan dengan milo / horlick.. panas/ suam/sejuk...
o   Sesuai untuk quick breakfast/sahur

 Vitamin E
ü  Softgel yang mengandungi ekstrak biji anggur mengandungi pelbagai khasiat kesihatan iaitu protien, lipid, karbohidrat dan polifenol
üMengurangkan risiko sakit jantung
ü  Menyokong prestasi otot dan mempercepatkan pemulihan
ü  Anti oksidan, menghalang kerosakan sel oleh radikal bebas
ü  Menolong melawan penuaan pra-matang pada kulit
ü  Meningkatkan kelelakian dan kesuburan



  
Omega  Guard
ü  Softgel yang mengandungi 85% Omega3 (tinggi dengan DHA dan EPA)
ü Mengalakkan perkembangan mental untuk dewasa dan kanak-kanak
ü  Mengurangkan paras kolestrol dan tekanan darah
ü  Mengurangkan risiko payudara, prostat dan usus
ü  Mengurangkan radang sendi


 

  B complex

ü  Tablet yang mengandungi vitamin B1, B2, B3,B6 yang menukarkan protein, lemak dan karbohidrat kepada tenaga serta folic asid dan B12 membantu pembentukan sel darah merah di dalam tubuh
ü  Menggalakan kesihatan jantung, metabolism tenaga dan replikasi DNA yang sihat
ü  Menukarkan makanan menjadi tenaga
ü  Mengurangkan simpton kemurungan dan tekanan
ü  Meningkatkan fungsi otak
ü  Menaikkan selera makan 


















* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat,menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.

Please do not hesitate to contact me/ comment below for:-

BEST Price Offer
FREE Consultation
Business OPPORTUNITY with Shaklee!!
Anisah Khalid
Shaklee ID : 963691
Call / SMS/Whatapps 0136216522

FB : ANISAH KHALID