Tuesday, 12 December 2017

💥TUKAR JAWAPAN💥 UBAH MINDSET

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera,

Hari ni 12.12.17 .... banyak sangat syarikat buat jualan murah dan flash sale. ;) bagi peniaga, inilah peluang mendapat sale yang banyak...bagi pembeli, inilah peluang untuk dapat barang dengan harga yang lebih rendah. untung dedua belah lah kan.

Kiriman pesana ini sebagai peringatan buat saya juga kawan2 semua.

Semoga bermanfaat.


💥TUKAR JAWAPAN💥 UBAH MINDSET

1.🚫Asal :  Aku takde duit nak berniaga.

✔Ubah :  Sebab aku takde duit lah aku mesti berniaga.

2.🚫Asal :  Aku mana ada bakat berniaga.

✔Ubah :  Aku mesti cari seseorang untuk belajar berniaga.

3.🚫Asal :  Keluarga aku mana ada berniaga.

✔Ubah :  Aku mesti jadi contoh kepada keluarga aku untuk berniaga.

4.🚫Asal  :  Aku mana ada masa berniaga. Selalu sibuk.

✔Ubah  :  Aku mesti belajar urus masa. 24 jam cukup jika bijak uruskan masa.

5.🚫Asal  :  Aku takut gagal, tak laku dan malu.

✔Ubah  :  Apa yang aku dapat jika aku takut & malu? Tak dapat apa pun. Buat & adjust je.

6.🚫Asal :  Aku takut sombong bila kaya.

✔Ubah  :  Ramai juga orang miskin yang sombong. Aku kaya aku tidak menyusahkan sesiapa. Aku boleh bantu orang yang memerlukan.

7.🚫Asal  :  Aku banyak hutang.

✔Ubah  :  Sebab banyak hutang lah aku mesti berjaya dalam bisnes. Keuntungan bisnes boleh bayar hutang dengan lebih cepat.

8.🚫Asal  :  Aku belum bersedia. Ilmu & pengalaman takde.

✔Ubah  :  Aku mesti bertindak sekarang. Ilmu & pengalaman pasti ada sepanjang aku berniaga.

9.🚫Asal  :  Kalau aku kaya & berjaya, aku takut kahwin dua, tiga atau empat.

✔Ubah  :  Ramai juga orang miskin yang kahwin lebih dari satu. Aku mesti fokus untuk dalam bidang bisnes.

10.🚫Asal  :  Bila masa sesuai untuk berniaga?

✔Ubah  :  Sekarang masa sesuai untuk bermula. Ya. Sekarang! Bukan esok. In Syaa ALLAH. Aamiin.

😊 jom berubah




Wednesday, 22 November 2017

Nasyid Syahadah - Far East

Assalamualaikum wbt.  

Pagi ni,  gerdengar nasyid ni di radio ikim.  Mendayu dan mendalam maksudnya.  Dulu zaman remaja, zaman kanak2 selalu layan nasyid bersama adik beradik dan mak abah.  Kini, tiba masa layan nasyid dengan anak2, semoga ia menjadi terapi untuk mendekatkan diri dengan Allah swt dan beroleh keberkatan masa...  Aamin.  



Nasyid Syahadah - Far East 


Saat lahir ku ke dunia 
kalimah pertama dibisikkan ke telinga
Itulah detik yang paling dinanti 
seorang ayah menyambut lahir zuriatnya
Nyenyaknya tidurku di buaian ibu didodoi kalimah yang sama
Pada-Mu Ya Allah di akhir hayatku 
matikanlah aku dalam syahadah

La Ilaha Illallah
Muhammad Rasulullah

Antara azan ayahanda dan dodoian ibunda syahadah terungkap sempurna
Keyakinan di hati terlafaz dengan lidah mati pun husnul khatimah
Telah ku sandarkan seluruh hidupku pada cinta yang teragung
Telah ku utuhkan jiwa dan ragaku menjadi hamba yang taat

La Ilaha Illallah
Muhammad Rasulullah

Friday, 17 November 2017

Ibu yang sihat melahirkan anak yang sihat

“Ungkapan ada menyatakan ibu sihat menjamin bayi yang sihat. Setiap ibu mahukan yang terbaik untuk anak-anak mereka dan pemakanan memainkan peranan penting dalam menyediakan persekitaran kondusif untuk kesuburan (pramengandung), pada peringkat kehamilan dan semasa menyusu badan,” kata Sonhee.

Artikel Penuh: http://ww1.kosmo.com.my/kosmo/content.asp?y=2017&dt=1111&pub=Kosmo&sec=Varia&pg=va_02.htm#ixzz4ybfmkmxK 
Hakcipta terpelihara