Wednesday, 23 October 2013

Sustainable Vitamin C Shaklee telah kembali beraksi...


Setelah setahun, akhirnya Sustainable Vitamin C Shaklee kembali dalam market di Malaysia. 

Ramai yang memang ternanti-nanti kan vitamins ni tau --- boleh baca posting fb oleh hampir semua SID yang aktif menjual di fb pada hari Isnin, 21 Oktober yang lalu. 




1 tablet vitamin C = 7 biji oren... 

Cara makan yang di cadangkan ialah 1 tablet pg, 1 tablet malam supaya badan kita sentiasa di supplykan dengan vitamin C. Setiap 1 tablet,  vitamin C akan dirembes sikit2 selama 5 jam.. sbb tu la namanye sustainable vitamin C.... canggihnya vitamin ni kan.. dia tak keluarkan sekali gus vitamin C nya tuh. 

Vitamin C ni diperbuat dari  100% bahan semulajadi dan saiz yang mudah di telan.


APA FUNGSI VITAMIN C?

Membentuk kolagen
merangsang pembentukan kolagen. Kolagen adalah sebatian asas otot, tisu, gusi, rangka dan tulang rawan. Oleh itu, ianya mampu mengurangkan kedut dan menghalang otot dari lembik. 

Memperbaiki simptom pendarahan
kekurangan Vitamin C adalah penyebab gusi berdarah, lebam di kulit, pemulihan kecederaan yang lambat, kulit kering, ruam dan kulit kasar 

Meningkatkan imun sistem
membina sel darah merah yang sihat, untuk penyerapan zat besi yang lebih baik, membantu sel darah putih menentang bakteria, mengukuhkan sistem imun, mempertingkatkan alergi hidung, kulit dan asma. Juga menyingkatkan waktu pemulihan bagi simtom flu dan selsema.

Memerangi kanser
Ia satu anti-oksidan yang berkuasa, mampu mempertingkatkan interferon semulajadi tubuh dalam mempertahankan badan dari jangkitan virus dan bakteria

Mencantikkan kulit
Pengambilan Vitamin C setiap hari juga mampu menghasilkan wajah yang lebih cerah, melambatkan penuaan, dan menyekat pembentukan pigmen. Pigmen yang terhasil akan menyebabkan terjadinya jeragat di wajah kita.

Memperbaiki insomnia
Vitamin C juga memperbaiki insomnia, mengurangkan stress dan keresahan.

Mengekalkan kolesterol yang sihat
Vitamin C juga mampu mengurangkan kolesterol, tekanan darah dan mengekalkan kapilari darah.
So jom order sebotol!  ada 180 biji... kalau makan sehari sebiji, boleh tahan 6 bulan tu..!!!..





Please do not hesitate to contact me/ comment below for:-

FREE Consultation
Business OPPORTUNITY with Shaklee!!
Please LIKE this post and SHARE it with others via below social media links. Thank you.

Perlu ke untuk jadi LUAR BIASA?

Hari ini, saya nak berkongsi tentang didikan yang telah kita semua  (atau hampir kebanyakan dari kita) lalui sejak zaman sekolah lagi.

Pertama kali saya mendengar lagu Flowers are Red, Green Leaves are Green pada tahun 2004 saya sangat tertarik dengan maksud yang tersirat di sebalik lagu ini.

Kita sangat terbiasa untuk di ajar untuk menjadi BIASA dan sama seperti orang lain.

Contoh yang diberikan sangat mudah... seorang kanak-kanak yang mempunyai daya imaginasi yang tinggi... telah berulang kali di ajar untuk menjadi sama seperti orang lain supaya dapat duduk sama rendah, berdiri sama tinggi dengan orang lain. Kanak-kanak ini di denda kerana bertegas dengan pendapat beliau... dan akhirnya minda beliau berjaya di 'program'kan untuk menjadi sama seperti orang lain.

Pernah kah anda melalui pengalaman sebegini? Saya berani katakan hampir setiap dari kita pernah di'program'kan sebegini.


Sunday, 20 October 2013

Collagen Shaklee.. Cantik Dalam dan Luar..



Assalamualaikum dan Salam Ceria... 

Sayang seribu kali sayang... sempena promosi collagen shaklee bulan oktober ini, saya terasa terlalu sayang jika tidak dikongsikan bersama. 

Alhamdulillah, saya sendiri telah mula menggunakan produk ini, alhamdulillah.. syukur kesan nya saya mula terasa kehalusan kulit dan badan lebih bertenaga selepas 2-3 sachet sahaja. 

Jom kenali kenapa perlunya collagen dalam badan kita... 

opss sebenarnya collagen dah memang ada dalam badan kita. Cumanya pengeluaran collagen dalam badan mula menurun apabila umur mencecah pertengahan 20an dan akan terus menurun jika tidak di tambah dengan collagen tambahan. 


Agak-agak macamana nak tahu ye kurangnya collagen dalam badan

Anda pernah dan sedang mengalami 
1. rambut kering?
2. kulit mula berkedut - walaupun baru nak masuk 3 series?, 
3. Jeragat mula kelihatan? 
4. sakit sendi, gigi,
5. lingkaran mata seperti pakai eye liner.. hehe.. tambahan semulajadi ke?
6. kuku kurang bersinar?


Tanda kekurangan collagen pada wajah, agak2 anda nak yang sebelah kiri atau kanan ye?


Sekarang penyelesaiannya, kita kena topup kekurangan collagen dalam badan dengan collagen tambahan. 

Kalau tengok di pasaran sekarang ini, collagen tambahan bukan lagi satu 'perkataan' baru dalam masyarakat Malaysia. 

Ada yang untuk perlu diproses sendiri, rebus dan makan/sapu pada tempat yang bersesuai.
Ada yang boleh dibancuh untuk di minum
Ada yang jenis cream untuk di sapul

Ok sekarang, cuba pergi ke google.com, taip collagen ataupun kolagen... brand apa yang tempat pertama?... hehe.. semestinya collagen shaklee. 


Kenapa collagen shaklee tempat pertama di google? 

1. Kerana collagen shaklee powder bukan sekadar collagen sahaja.. 


Setiap bahan aktif ini ada fungsinya tersendiri..


Sumber collagen dari laut dalam 

2. Jisim molekul yang halus memudahkan penyerapan collagen ke dalam badan berbanding collagen lain.



3. Testimoni pengguna sendiri.. 

Testimoni 1 : Selepas 3 hari - kulit makin lembut, kesan jerawat makin pudar, sakit badan hilang dan badan bertenaga.


Testimoni 2 - Nenek jatuh cinta.. tiada lagi pigmentasi! 


Testimoni 3 - Kesan terbakar hilang.. kulit makin halus dan licin.


Testimoni 4 - Suami makin sayang..

Credit to : http://diaryofmuhammad.com/


Setiap hujung tahun, adalah musim perkahwinan. Sudah tentu anda nak nampak jelita dan gebu kan? baik yang jadi pengantin mahupun pengapit ataupun kaum keluarga. Jadi, buat bakal-bakal pengantin di luar sana, jika di bandingkan rawatan SPA... lebih baik anda makan CSP ni.. kesannya dalam dan luar.. anjal ini dan itu.. hehe.. 


Apa lagi ye? WOW... Jika anda  nak cuba2, bulan ini adalah bulan terbaik .. SEBAB bulan ini bulan PROMOSI beli 6 percuma 1! Tapi, jangan lah risau, saya tak suruh pun beli 6 untuk dapat harga promosi ni.. anda hanya perlu hubungi saya sahaja...HARGA ISTIMEWA untuk 10 pelanggan pertama!. 

Cumanya kan, 

Dengan setiap pembelian Set Promo BELI 6 PERCUMA 1, anda layak mendapat
PENJIMATAN SEHINGGA HAMPIR RM1,000 !!!
(Terms & Conditions Apply)



1) PERCUMA keahlian seumur hidup(Bernilai RM65)
2) Belian dengan HARGA AHLI
3) Penghantaran PERCUMA
4) CASH BONUS (Sehingga RM100+)
5) PERCUMA 1 COQHEALTH PLUS (Bernilai RM124- Dengan pembelian secara Online System)

Masa ini lah kita nak berkongsi dengan kawan-kawan dan kaum keluarga.. takan nak cantik sorang je kan??? Nanti adik marah pulak.. kakak nampak lebih muda.. yang tak bestnya lagi.. kalau mak nampak lebih muda dari anak... 

Tawaran sah sehingga 31 OCTOBER 2013 SAHAJA!!

Thursday, 10 October 2013

Minuman SARAPAN PAGI pilihan rakyat MALAYSIA

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera, 


Minuman sarapan pagi masyarakat kita hari ini banyak yang berasaskan caffein dan makanan berlemak.. kalau sekali sekali tu takpe lagi.. kalau hari2, menunya NASI LEMAK, ROTI CANAI, NASI GORENG, MEE GORENG... tak ke semua ni sedap? hehe.. tetapi di sebalik tu, banyak bahaya nya kan. Penyumbang kepada sakit jantung, tekanan darah tinggi, kencing manis dan pelbagai lagi

Jom cerita pasal air dulu ya,

Kopi, nescafe dan teh kaya dengan caffein. Kita biasa minum kopi/nescafe untuk bertenaga kan? Jika anda rasa nak hidup x lama, teruskan minum caffein ya...
Tetapi tahukah anda minuman caffein bahaya untuk kesihatan?

Pengambilan caffein yang berlebihan boleh menyebabkan sakit kepala, migrain, muntah-muntah, mengurangkan kalsium dalam badan, punca berkembangan glaucoma dan tekanan darah tinggi.
Memetik kata-kata Dr Zubaidi dari blog beliau, beberapa kajian yang dilakukan mendapati wanita yang minum lebih dari 1 cawan kopi sehari akan mengalami ketidaksuburan sebanyak 50%.  pengambilan caffein.

Satu kajian pada tahun 2005, mendapati pengambilan caffein boleh menyebabkan insulin resistant, di mana insulin tidak dapat digunakan dengan berkesan ketika pembakaran gula untuk menghasilkan tenaga dan menyebabkan banyak gula tidak di bakar di dalam darah. Kaffein juga meninggikan tahap hormon estrogen dalam darah sehingga menyebabkan ketidaksuburan.

[Di petik dari http://drzubaidi.com/blog/?p=1620]

Alhamdulillah sejak di perkenalkan dengan ESP ini, tiada lagi kopi/nescafe di pagi hari. ( kalau pun nak minum, sangat2 jarang)

Alhamdulilah dengan ESP + Mealshakes, kami boleh terus kenyang sehingga ke makan tengahari, badan & otak bertenaga sehingga ke petang, inshaAllah.

Alhamdulillah, kalau dulu, bila terskip breakfast sahaja, saya mudah sangat sakit gastrik.. aduhai bila dah kena gastrik, beberapa hari la baru boleh baik. Pernah sampai mengigil2 dan terguling-guling sebab sakit. Bila di imbas balik, rasa macam gastrik tu lagi sakit dari sakit nak bersalin. Sebab kalau sakit nak bersalin, at least ada turun naiknya. kalau gastrik... huhu berpanjangan la sakitnya. Siapa pernah rasa?... sila angkat tangan?

 
Jom kenali Energizing Soy Protein (ESP)...

Energizing Soy Protein Shaklee telah diiktiraf di seluruh dunia dengan menjalankan kajian klinikal yang paling banyak ke atas produk dan  protein kualiti tinggi yang diperbuat daripada tumbuh-tumbuhan. Ia mengandungi hanya kacang soya non-GMO (tidak diubahsuai secara genetik)  yang diproses di bawah suhu rendah. Selain itu, setiap tin 1kg ESP berasal dari 30 kg kacang soya dan ia adalah booster tenaga segera yang boleh bertahan selama berjam-jam.

Energizing Soy Protein Shaklee mengandungi 22 jenis asid amino dan ia adalah satu-satunya produk di pasaran yang menyediakan 9 asid amino penting yang tidak boleh dihasilkan oleh badan manusia.

Ia adalah sesuai untuk semua peringkat umur – tua atau muda.

Protein kacang soya adalah dua kali lebih dari daging, 4 kali lebih dari telur, 12 kali lebih dari  susu. Ia juga rendah lemak, rendah kolesterol dan mudah diserap oleh badan manusia.
Faedah Energizing Soy Protein Shaklee yang utama:

Kekal Muda – Asid Amino membina otot manusia, kuku, rambut, darah, organ, kulit, kelenjar, 50,000 jenis protein, 20,000 jenis enzim dan lain-lain. Pengambilan Energizing Soy Protein Shaklee adalah kunci untuk mengekalkan kulit muda dan otot serta memastikan kita sentiasa bertenaga.

Hormon Berasaskan Tumbuhan Semulajadi – kacang soya adalah tumbuhan yang hanya kaya dalam isoflavon yang sama dengan fungsi hormon wanita. Ia membantu dalam mengurangkan paras kolesterol dan mencegah osteoporosis dan penyakit jantung.

Memulihkan Fungsi Prostat Lelaki – genistein dalam kacang soya telah membuktikan bahawa ia mempunyai keupayaan untuk menghalang pertumbuhan dan mencegah sel kanser daripada merebak. Ia memusnahkan radikal bebas dalam sel-sel kita sebelum radikal bebas bermutasi DNA sel-sel menjadi sel-sel kanser. Ia juga menjaga rahim dan ovari, kitaran haid dan prostat.

Kulit berseri dan anjal – Merangsang regenerasi kulit dan otot, memulihkan kedutan, sebagai anti-penuaan, mengembalikan keserian kulit dan kelembutan-lembutan otot, sekali gus mempercepatkan pemulihan luka danmenghilangkan  parut.

Pemberi tenaga segera – Membekalkan tenaga segera dan meningkatkan sistem imun, dengan itu ia memulihkan keletihan, migrain, insomnia dan tekanan gejala yang berkaitan seperti kemurungan, kebimbangan, ketakutan, dll.

Memulihkan Pigmentasi – Melambatkan proses uban, rambut gugur, masalah keadaan rambut, pigmentasi, freckles.

Memperbaiki Memori – Menguatkan ingatan, kecergasan, keupayaan seksual, dan sebagainya.



1.    ESP + Performance Drink: kekal bertenaga ketika berpuasa

2.    ESP + OmegaGuard: kurangkan risiko keguguran @ bayi pra-matang

3.    ESP + Vita-Lea Iron Formula: kesihatan optimum

4.    ESP + Lecithin: mengembalikan bentuk badan selepas bersalin/kurus

5.    ESP + Alfalfa Complex: payudara anjal/milk booster

6.    ESP + GLA Complex: ikhtiar untuk hamil

7.    ESP + Bcompleks/OsteMatrix: sakit kepala/kurangkan jaundis untuk bayi yang menyusu ibu

8.    ESP + Zinc Complex: sembuhkan luka bersalin @ pembedahan

9.   ESP + Vita-E Complex: kulit cantik dan cerah/natural beauty tanpa perlu bermekap


Apa kata pengguna?
Please do not hesitate to contact me/ comment below for:-


FREE Consultation
Business OPPORTUNITY with Shaklee!!
Please LIKE this post and SHARE it with others via below social media links. Thank you.

Wednesday, 9 October 2013

Bengkel Nutrisi Shaklee 2 Oktober 2013



Assalamualaikum dan Salam Ceria... 

Alhamdulillah saya telah menghadiri Bengkel Nutrisi SECARA PERCUMA anjuran shaklee pada 2 Oktober 2013 bersama rakan ofis dan bersama anak-anak tersayang. 

Punya la shaklee berusaha untuk memberi pendedahan kepada distributor seperti kami tentang maklumat syarikat dan kebaikan nutrisi secara ringkas. 

Untuk lebih detail, shaklee turut menganjurkan bengkel seharian dan bengkel-bengkel yang lain.
Ikuti gambar pada hari kejadian:


Anas Amanina Shaklee
Anak-anak turut serta.. hehe tapi melayan upin ipin di belakang

Sesi perkongsian testimoni : 

Beliau merupakan seorang angkatan tentera Malaysia. Cinch sangat terkenal di kalangan anggota kerana mereka perlu kekal fit sebagai salah satu syarat untuk kekal berkhidmat di dalam ATM. 

Cinch membantu mengekalkan BMI Normal - jadi mereka boleh lepas ujian saringan jawatan/kenaikan pangkat.  


Rahsia kekal muda 
Seorang makcik berumur sekitar 50 tahun turut berkongsi testimoni (maaf saya tak sempat ambil gambar beliau). Memang nampak muda orangnya, rahsia dia.. Collagen + ESP pada waktu pagi, Performance Drink pada waktu tengahari, dan Cinch semasa minum petang... Performance Drink turut di bawa semasa bersukan... kalau tengok rupa makcik ni, memang nampak macam 30an jer. 

Keberkesanan VIVIX
Perkongsian terakhir, seorang yang bergelar KAK TON... semasa beliau memperkenalkan diri, masing2 tergelak.. "COMEL tak, Kak TON?" .. hehe.. anda pun tahu kan trademark tuh. orangnya agak comel ala2 kak ton yang famous tu. 

Beliau berkongsi pengalaman ahli keluarga beliau dengan pengambilan VIVIX 
Kes 1 : Ibu beliau berumur 86 tahun, pada bulan Ramadhan telah di sahkan buah pinggang nya hanya tinggal 30% sahaja berfungsi. Alhamdulillah dengan pengambilan vivix Checkup selepas raya, buah pinggang sudah normal.

Kes 2 : Abang sakit jantung pada awal bulan dan makan aspirin. Selepas pengambilan vivix, alhamdulillah jantung bertambah sihat dan tak perlu makan aspirin lagi. 

Kes 3 : Salah seorang ahli keluarga sakit lutut sehingga terpaksa membuat pembedahan, selepas ambil vivix, sakit di lutut telah beransur pulih dan kini boleh berjalan seperti biasa. 

Sebenarnya ada banyak lagi nak share, inshaAllah akan di susuli ya. 

Please do not hesitate to contact me/ comment below for:-

BEST Price Offer
FREE Consultation
Business OPPORTUNITY with Shaklee!!