Thursday, 10 October 2013

Minuman SARAPAN PAGI pilihan rakyat MALAYSIA

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera, 


Minuman sarapan pagi masyarakat kita hari ini banyak yang berasaskan caffein dan makanan berlemak.. kalau sekali sekali tu takpe lagi.. kalau hari2, menunya NASI LEMAK, ROTI CANAI, NASI GORENG, MEE GORENG... tak ke semua ni sedap? hehe.. tetapi di sebalik tu, banyak bahaya nya kan. Penyumbang kepada sakit jantung, tekanan darah tinggi, kencing manis dan pelbagai lagi

Jom cerita pasal air dulu ya,

Kopi, nescafe dan teh kaya dengan caffein. Kita biasa minum kopi/nescafe untuk bertenaga kan? Jika anda rasa nak hidup x lama, teruskan minum caffein ya...
Tetapi tahukah anda minuman caffein bahaya untuk kesihatan?

Pengambilan caffein yang berlebihan boleh menyebabkan sakit kepala, migrain, muntah-muntah, mengurangkan kalsium dalam badan, punca berkembangan glaucoma dan tekanan darah tinggi.
Memetik kata-kata Dr Zubaidi dari blog beliau, beberapa kajian yang dilakukan mendapati wanita yang minum lebih dari 1 cawan kopi sehari akan mengalami ketidaksuburan sebanyak 50%.  pengambilan caffein.

Satu kajian pada tahun 2005, mendapati pengambilan caffein boleh menyebabkan insulin resistant, di mana insulin tidak dapat digunakan dengan berkesan ketika pembakaran gula untuk menghasilkan tenaga dan menyebabkan banyak gula tidak di bakar di dalam darah. Kaffein juga meninggikan tahap hormon estrogen dalam darah sehingga menyebabkan ketidaksuburan.

[Di petik dari http://drzubaidi.com/blog/?p=1620]

Alhamdulillah sejak di perkenalkan dengan ESP ini, tiada lagi kopi/nescafe di pagi hari. ( kalau pun nak minum, sangat2 jarang)

Alhamdulilah dengan ESP + Mealshakes, kami boleh terus kenyang sehingga ke makan tengahari, badan & otak bertenaga sehingga ke petang, inshaAllah.

Alhamdulillah, kalau dulu, bila terskip breakfast sahaja, saya mudah sangat sakit gastrik.. aduhai bila dah kena gastrik, beberapa hari la baru boleh baik. Pernah sampai mengigil2 dan terguling-guling sebab sakit. Bila di imbas balik, rasa macam gastrik tu lagi sakit dari sakit nak bersalin. Sebab kalau sakit nak bersalin, at least ada turun naiknya. kalau gastrik... huhu berpanjangan la sakitnya. Siapa pernah rasa?... sila angkat tangan?

 
Jom kenali Energizing Soy Protein (ESP)...

Energizing Soy Protein Shaklee telah diiktiraf di seluruh dunia dengan menjalankan kajian klinikal yang paling banyak ke atas produk dan  protein kualiti tinggi yang diperbuat daripada tumbuh-tumbuhan. Ia mengandungi hanya kacang soya non-GMO (tidak diubahsuai secara genetik)  yang diproses di bawah suhu rendah. Selain itu, setiap tin 1kg ESP berasal dari 30 kg kacang soya dan ia adalah booster tenaga segera yang boleh bertahan selama berjam-jam.

Energizing Soy Protein Shaklee mengandungi 22 jenis asid amino dan ia adalah satu-satunya produk di pasaran yang menyediakan 9 asid amino penting yang tidak boleh dihasilkan oleh badan manusia.

Ia adalah sesuai untuk semua peringkat umur – tua atau muda.

Protein kacang soya adalah dua kali lebih dari daging, 4 kali lebih dari telur, 12 kali lebih dari  susu. Ia juga rendah lemak, rendah kolesterol dan mudah diserap oleh badan manusia.
Faedah Energizing Soy Protein Shaklee yang utama:

Kekal Muda – Asid Amino membina otot manusia, kuku, rambut, darah, organ, kulit, kelenjar, 50,000 jenis protein, 20,000 jenis enzim dan lain-lain. Pengambilan Energizing Soy Protein Shaklee adalah kunci untuk mengekalkan kulit muda dan otot serta memastikan kita sentiasa bertenaga.

Hormon Berasaskan Tumbuhan Semulajadi – kacang soya adalah tumbuhan yang hanya kaya dalam isoflavon yang sama dengan fungsi hormon wanita. Ia membantu dalam mengurangkan paras kolesterol dan mencegah osteoporosis dan penyakit jantung.

Memulihkan Fungsi Prostat Lelaki – genistein dalam kacang soya telah membuktikan bahawa ia mempunyai keupayaan untuk menghalang pertumbuhan dan mencegah sel kanser daripada merebak. Ia memusnahkan radikal bebas dalam sel-sel kita sebelum radikal bebas bermutasi DNA sel-sel menjadi sel-sel kanser. Ia juga menjaga rahim dan ovari, kitaran haid dan prostat.

Kulit berseri dan anjal – Merangsang regenerasi kulit dan otot, memulihkan kedutan, sebagai anti-penuaan, mengembalikan keserian kulit dan kelembutan-lembutan otot, sekali gus mempercepatkan pemulihan luka danmenghilangkan  parut.

Pemberi tenaga segera – Membekalkan tenaga segera dan meningkatkan sistem imun, dengan itu ia memulihkan keletihan, migrain, insomnia dan tekanan gejala yang berkaitan seperti kemurungan, kebimbangan, ketakutan, dll.

Memulihkan Pigmentasi – Melambatkan proses uban, rambut gugur, masalah keadaan rambut, pigmentasi, freckles.

Memperbaiki Memori – Menguatkan ingatan, kecergasan, keupayaan seksual, dan sebagainya.



1.    ESP + Performance Drink: kekal bertenaga ketika berpuasa

2.    ESP + OmegaGuard: kurangkan risiko keguguran @ bayi pra-matang

3.    ESP + Vita-Lea Iron Formula: kesihatan optimum

4.    ESP + Lecithin: mengembalikan bentuk badan selepas bersalin/kurus

5.    ESP + Alfalfa Complex: payudara anjal/milk booster

6.    ESP + GLA Complex: ikhtiar untuk hamil

7.    ESP + Bcompleks/OsteMatrix: sakit kepala/kurangkan jaundis untuk bayi yang menyusu ibu

8.    ESP + Zinc Complex: sembuhkan luka bersalin @ pembedahan

9.   ESP + Vita-E Complex: kulit cantik dan cerah/natural beauty tanpa perlu bermekap


Apa kata pengguna?
Please do not hesitate to contact me/ comment below for:-


FREE Consultation
Business OPPORTUNITY with Shaklee!!
Please LIKE this post and SHARE it with others via below social media links. Thank you.