Isnin, 22 Disember 2014

Eii... Betul ke dah 2 orang anak?

Assalamualaikum dan Salam sejahtera....

Hari ni saya nak kongsikan perbualan saya dengan kawan baru yang saya bertemu di Seminar Now Everyone Can Speak tempoh hari... ;) Sila jangan muntah.. mood perasan jap..Senyum... tapi ni betul2, bukan rekaan... 

[Kembali muda]

Student UIA : Belajar kat mana? 

Saya : UiTM...

Student UIA :Oh.. ambil apa?

Saya : Master Applied Maths..

Student UIA :Oh..umur berapa? 

Saya : hehe.. ~dh 28 pun, dah ada 2 orang anak pun..~ (blushing lak tetiba)

Student UIA : ingatkan awal 20an.. Eh ye ke kak? nampak muda jer... alahai badan maintain jer ek? segan kami yang baru 20thn ni, bdn pun dh mula mengembang. 

Saya : ;) Bila kita jaga badan, inshaAllah mudah untuk maintain..;) 
...

Meh saya cerita sikit, dedulu dari zaman sekolah rendah.. masa darjah 6 lagi, orang ingatkan saya dh masuk uni.. sebab bak kata mak 'Kakak dari kecil, tak pernah kecil' .


Rangka badan memang agak besar berbanding adik beradik yang lain. Saya ada 6 orang adik beradik perempuan...dan sejak kecil, susah saya nak muat baca kakak-kakak saya.. huhu.. ;) 


Yang mana satu mak saya? hehe.. blend in je kan..


Amazingly, sekarang saya masih buat baju kurung saya semasa form 2 dan DAH boleh muat baju adik beradik saya yang lain..siap boleh muat baju mak lagi (mak saya lebih kecil dari saya.. ;) Awet muda sangat.. alhamdulillah.. ada saya kongsikan di sini --> Opah Cucu 16-orang tetapiawet muda . 

Macamana saya boleh kecilkan badan yang memang sedia ada BESAR? hehe...ada saya kongsikan di sini -->tips-elak-berat-badan-berlebihan

Agak2 ada kawan2 yang dah kembang macam gambar di bawah, Jom saya bantu anda untuk dapatkan balik saiz anda yang dedulu... 




Ok kawan, jangan segan silu ya.. slim bukan bermakna KURUS.. sebab kurus sangat pun tak elok juga, badan mudah sakit , antaranya sebab tak cukup 'kusyen' hehe.. 

Terima kasih kerana meluangkan masa...Sehingga berjumpa lagi. 

Usaha...Doa...dan TAWAKAL. 
Jangan lupa 'LIKE' post ni dan JOM 'SHARE' dengan orang tersayang. Semoga ada di kalangan mereka mendapat manfaat dari entry ini

TERIMA KASIH!!!!

Please do not hesitate to contact me/ comment below for:-

FREE Consultation
Business OPPORTUNITY with Shaklee!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Tips Menjalankan Bisnes Online

   Assalamualaikum dan salam sejahtera,  Pada entri yang lalu, saya kongsikan peluang bekerja Dari rumah yang turut berkait dengan bisnes on...