Saturday, 18 January 2014

Opah cucu 16 orang...tetapi 'awet muda'

Alhamdulillah...

Semalam mak cerita.. ramai kawan2 tegur..

'kakSu tak sakit2 lutut atau badan ke?, nampak ligat jer...' 

mak pun termenung sekejap..'aahla, sejak kebelakangan ni... laju je blh memanjat tangga dan berjalan'...yelah bila umur dah masuk golden age nih.. (kalau susu anlene.. gold = 50 ke atas).. nak tak nak, mmg tulang dh makin rapuh... badan akan mudah lenguh2..

Mak mmg ligat orang nya, aktif jer.. kami adik beradik pun mmg tabik la, memang seorang yang sangat bersemangat... bayangkan... seorang ibu dgn 11orang anak dan 16 orang cucu (sehingga hari ni). 

Cuba kira... hehe.. susah tau nak cukupkan semua..
kalau orang tengok mak, memang orang tak percaya dengan umur mak.. 
mak melayan cucu2 mcm layan anak2 jer... boleh je dukung lagi cucu yg berat 10kg.. 
boleh berjalan ke sana sini. Sekarang mak bertugassebagai Deputy Director, RECSAM penang... memang sangat hectic, tapi mak sangat gembira sebab dapat berbakti dengan bertenaga.. Alhamdulillah.. tahniah mak! 

Alhamdulillah... mak memang jenis yang jaga makan... pengambilan supplemen mmg di amalkan sejak muda lagi, dan sekarang.. tentunya makan shaklee.. hehe.. 

mak kata..'mak suka sangat makan vivix, ostematrik, lecithin dan alfafa'... badan mmg jadi ringan jer.. tetiba mak jadi DUTA dgn kawan2 mak.. masing2 teruja tgk mak segar jer.. walaupun kerja banyak + melayan karenah anak2... Mak tetap maintain bertenaga dan ceria.. 

Inilah emak ku yang tersayang... 




Moga mak sihat dan cergas selalu...

Sayang mak dunia akhirat, inshaAllah. 

Kasih ibu membawa ke syurga... Doakan kakak & keluarga berjaya dunia akhirat.. inshaAllah.



Terima kasih kerana meluangkan masa...
Sehingga berjumpa lagi.

Sila ‘LIKE’ dan ‘SHARE’ sekiranya anda rasa kisah ini bermanfaat untuk dikongsikan.

Please do not hesitate to contact us/ comment below for:-


FREE Consultation
Business OPPORTUNITY with Shaklee!!