Selasa, 16 Disember 2014

8 Tahun Dia BersamaKu

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera,

Alhamdulillah...

Hari ni genap 8 tahun saya bergelar seorang isteri. 

Genap 8tahun usia perkahwinan kami. Banyak cabaran, dugaan dan pengalaman yang mendewasakan kami. 

Alhamdulillah...kami bernikah di hujung usia remaja, saya berumur 20tahun manakala suami berumur 21tahun. Umur yang jika kelaziman nya lebih kepada masa untuk kawan2... 

Namun dengan izin Allah dan keizinan serta sokongan kedua belah keluarga...terlerai la ikatan kekeluargaan di antara dua keluarga. 

Salah satu harapan kedua ibu bapa kami, supaya kami lebih fokus dan berjaya dalam pelajaran dan selanjutnya ke alam pekerjaan. 

Alhamdulillah, kami bersama2 memegang status siswa siswi Universiti Teknologi MARA , Kampus Lendu, Melaka. Bukan nak perasan, tetapi secara tidak langsung kami agak terkenal di UiTM Lendu pada waktu itu. Hehe.. Yelah bukan ramai kan yang kahwin di usia muda dan masih meneruskan pengajian. 

Alhamdulillah atas dasar tanggungjawab dab menyahut cabaran mak abah mama baba...kami sama2 berjaya dengan cemerlang di peringkat diploma. 

Alhamdulillah....
Selanjutnya saya meneruskan pengajian sarjana muda dan suami pula terus menceburi alam pekerjaan... 

 Anas Huzaifah lahir semasa kami sama2 bergelar pelajar. Alhamdulilah... Pengalaman mengandung ke kuliah... Turun naik bukit berjalan kaki... Memudahkan proses bersalin. Alhamdulilah. 

Masih segar di ingatan, rakan sekelas banyak membantu dan memberi sokongan l. Waktu tu, pensyarah pun ada yg tak tahu saya mengandung... Hehe. Alhamdulillah tiada alahan pun sepanjang kehamilan. Satu nikmat yang sangat di syukuri. 

Alhamdulillah... Di semester akhir degree pula, saya mengandung anak ke 2, Amanina Aisyah. Menjalani latihan industri semasa mengandug juga antara pengalaman yang tifak dapat di lupakan. 

Alhamdulillah... Suami ku tersayang, ada bersama hampir di sepanjang kedua2  kehamilan dan sepanjang membesarkan buah hati pengikat cinta kami. 

Alhamdulillah dikurniakan sepasang anak yang sihat dan soleh. InshaAllah. 

Alhamdulillah kini, Anas sudah pun berusia 5tahun dan Amanina berusia 3 tahun. 

Kami juga berjaya dalam bidang masing-masing, inshaAllah.




Amanina membelek album pernikahan...

Di akhir kalam, 
To my dear hubby, 

Alhamdulillah...
Happy 8th wedding Anniversary

Alhamdulillah... Thank you ever so much for your support, guidance  ,blessing & commitment for  the marriage since then till now and forever, inshaAllah.

Alhamdulillah we are blessed with two lovely babies...and more to come.inshaAllah.

Lets treasure the world together with love and happiness...

May the marriage be in love, happiness and Allah's Blessing in this life and thereafter. Aamin

Buat pembaca blog kami, mohon doakan perkahwinan dan hubungan kekeluaragaan di antara keluarga kami sentiasa diberkati Allah swt. 

Moga kalian juga kaya, bahagia dunia akhirat. 

Aamin Ya Rabbalamin .

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Tips Menjalankan Bisnes Online

   Assalamualaikum dan salam sejahtera,  Pada entri yang lalu, saya kongsikan peluang bekerja Dari rumah yang turut berkait dengan bisnes on...