Khamis, 23 Oktober 2014

Saya belum hamil, kenapa nak makan supplement?

Assalamualaikum

Dalam entry saya sebelum ini,  Hamil lagi, alhamdulillah. saya maklumkan yang saya telah pun makan supplements untuk wanita hamil kan...Seperti dalam poster di bawah. 






Kenapa? sebab sebenarnya vitamins 'hamil' ni bukan untuk orang hamil sahaja pun. 

Nama pun vitamins kan.


Jom kita tengok, vitamins yang sama ada juga dalam set berikut:


1.  Optimum Health Set ( Vitalea, Bcompleks, Vit C ) untuk kesihatan optimum.. ni semua boleh makan, lelaki @ perempuan tua muda..untuk kesihatan secara general. 


2. Set Slimming : Alfafa, Lecithin, Omega, ESP 

3. Set tulang : Omega & Ostematrik (+AJHT .. saya tak pernah makan lg ajht). 


Jadi bukan la nak tunggu pregnant baru nak makan 'ubat' .. ops bukan ubatla, supplement.


(Apa beza ubat dan supplement? boleh baca di sini --->Perbezaan Ubat dan supplement


KENAPA?

Sebab apa saya makan? 

Takkan nak tunggu sakit baru nak makan supplement kan. untuk elakkan perkara macam dalam gambar di bawah ni. ops, kurangnya nutrisi akan membawa kepada sakit2 yang lain.



InshaAllah, dengan izinNya... Dengan mengamalkan diet yang seimbang dan pengambilan supplement yang bersesuain, kita dapat memelihara diri dari penyakit merbahaya seperti di dalam rajah di atas.


Dan InshaAllah, sebagai persediaan untuk hamil lagi, dengan izin Allah swt. 
Di antara vitamins yang dicadangkan untuk sebagai persediaan untuk hamil boleh baca disini --->Set Kesuburan

Perkongsian oleh rakan MFMS mengenai KENAPA perlu supplement -->15 Sebab anda perlukan supplement.. Thank you abg faizal for a nice sharing. ;) 




Salam hormat, 
Mama kepada Anas Huzaifah b. Asyraf 
& Amanina Aisyah bt Asyraf..
dan... :) (Doakan kami yer) 



~Feel Free to LIKE and SHARE~
Please do not hesitate to contact me/ comment below for:-

FREE Consultation
Business OPPORTUNITY with Shaklee!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Tips Menjalankan Bisnes Online

   Assalamualaikum dan salam sejahtera,  Pada entri yang lalu, saya kongsikan peluang bekerja Dari rumah yang turut berkait dengan bisnes on...