Khamis, 14 November 2013

Auuumm Harimau mula mengaum

Alhamdulillah... Hari ni,  saya telah menerima bonus 4 angka yang pertama melalui Shaklee. kiranya ni bonus bulan Oktober lepas.. alhamdulillah saya telah naik ke rank pertama dalam Shaklee - SUPERVISOR. 

sebelum join, macam kurang yakin je.. boleh ke dapat 4 angka dalam masa kurang dari 6 bulan?

awal2 join, dapat tahu side line  a.k.a 'adik beradik' saya ada yang dpt 4 angka pada bulan pertama. 

pastu dapat tahu pula seorang akak ni, Kak Marlina yang asalnya takde facebook, xde blog...tup2 boleh meletup sales + group nya. 

(Kisah magic raya,/ Magic Raya Shaklee dari blog mariafirdaus)

Bila pergi coaching class bulan 8 hari tuh  jumpa beliau, alahai sangat sopan orangnya.. serious saya kagum dengan beliau. Dalam keadaan suami yang sakit, siap kena operate lagi, beliau mampu menjana pendapatan 4 angka (yang besar) dalam masa beberapa bulan sahaja. tercabar juga.. bila anak beliau ubah lirik lagu tegar- aku yang dulu bukanlah yang sekarang. .. hehe terusik hati kecil saya.. anak beliau memahami ibunya...

Saya kagum dengan semangat yang di sampaikan melalui lagu tersebut. indeed saya juga terpukul dgn lagu tersebut, di selitkan juga 'syukur pada yang Maha Kuasa, Memberi jalan untukmu semua' .. lagu ni dah jadi satu fenomena pulak.. tp takpelah, lagu yang tinggi nilai nya. pengajaran nye.. JANGAN PUTUS ASA. 

Ini gambar masa magic class 27 Oktober 2013... Kak Marlina sebelah saya, then my great mentor dalam Shaklee, Kak Maria (dah 3 bulan capai 5angka sebulan) dan.. alamak tak sempat berkenalan pulak. hehe. .. 

Alhamdulillah semasa di magic class ni, banyak perkara  di jelaskan.. (isu MLM? master the game, dan info pasal produk dll)... jalan nya dah tersedia, kita hanya perlu duplicate apa yang mentors ajar, inshaAllah kita pun boleh berjaya seperti mereka... 




Alhamdulillah balik dari magic class ini, semangat nya berbeza... Alhamdulillah dengan pertolongan dari mentor saya, redha suami, pengorbanan keluarga dan yang di hargai sangat rakan bisnes dan pelanggan2 saya.. (yang ada sama2 menjadi rakan kongsi juga skrg).. alhamdulillah pendapatan 4 angka part time sebulan bukan lagi satu yang mustahil. 

Ada saya ceritakan Kisah hijrah saya dan kisah menjadi luar biasa (sila la click)

Alhamdulillah... bulan ni, hutang2 piutang dapat di kurangkan, yang seronok lagi bulan ni, dapat luangkan masa dengan anak2. alhamdulillah... walaupun bukan ini yang kami rancangkan, Allah yang menentukan saya untuk duduk di rumah sambil berbisnes. Siapa sangka, duduk rumah pun blh jana duit kan.. dapat bantu tambah pendapatan keluarga dan dapat bantu mereka yang jauh lebih memerlukan... perkara pertama yang di pesan setiap kali dapat bonus.. jangan lupa bersedekah! Alhamdulillah.... kita sentiasa di ingatkan tentang orang susah... supaya kita tak lupa siapa kita. 


InshaAllah, doakan harimau malaya saya akan lebih mengaum selepas ini inshaAllah... 

Syaratnya... jangan lupa bersedekah! 

WallahuAlam.

Ampun maaf di pinta jika ada yang terkurang/terusik dengan penulisan ini.
.................................................................................................................................................................


Bagaimana saya terjebak dalam bisnes ni?

Alhamdulillah... saya amat terinspirasi dengan kisah dalam ebook di bawah.. rugi sangat bagi sesiapa sahaja yang baru nak mulakan bisnes/ dah lama dalam bisnes tp belum berjaya kalau x baca buku nih. 

Tips yang di sampaikan dalam bentuk jalan cerita yang mudah di fahami, inshaAllah.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Tips Menjalankan Bisnes Online

   Assalamualaikum dan salam sejahtera,  Pada entri yang lalu, saya kongsikan peluang bekerja Dari rumah yang turut berkait dengan bisnes on...