Thursday, 1 January 2015

Doa Tahun Baru 2015

Assalamualaikum Dan Salam Sejahtera semua,

Alhamdulilah,
Alhamdulilah,
Alhamdulillah

2014 telah pun melabuhkan tirainya. Pelbagai kisah suka dan duka sepanjang tahun lalu. Moga ia menjadi iktibar dan pendorong untuk kita lebih berjaya dunia Akhirat. Aamin.

Alhamdulilah, di pagi yang indah dan damai, DOA ini telah dikongsikan oleh rakan saya. Sebagai rakan anda, saya kongsikan bersama. Moga tahun 2015, bersinar dengan sangat baik walaupun dalam keadaan GST baru diperkenalan Dan apa2 lagi yg lain...

Namun tugas kita, adalah untuk adjust to the environment to always be better. InshaAllah.



Doa Tahun Baru 2015

السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ
                 
بِسۡـــــــــمِ ٱللهِ ٱلرَّحۡـمَـٰنِ ٱلرَّحِـــــــيمِ
ٍ
اَلْحَمْدُ ِللهِ رَبِّ الْعَالَمِيْنَ وَالْعَاقِبَةُ لِلْمُتَّقِيْنَ وَلاَ عُدْوَانَ إِلاَّ عَلَى الظَّالِمِيْنَ وَالصَّلاَةُ وَالسَّلاَمُ عَلَى أَشْرَفِ اْلأَنْبِيَاءِ وَالْمُرْسَلِيْنَ وَعَلَى ءَالِهِ وَصَحْبِهِ أَجْمَعِيْن
                             
Ya الله , Ya Tuhan kami, kami memohon kepada Mu Ya اَللّهُ، permudahkanlah urusan kami untuk tahun 2015 ini dan untuk tahun2 yang akan datang، muliakan & lapangkanlah kehidupan kami, bahagiakanlah keluarga kami, dan luaskan rezeki kami seluas lautan yang engkau ciptakan.

Kabulkan cita-cita kami, jauhkan dari segala penyakit, fitnah, prasangka keji, berkata kasar dan mungkar. Jauhkan kami dari segala musibah. Ampunkanlah dosa kedua ibubapa kami dan guru-guru kami، serta kaum muslimin & muslimat keseluruhannya.

Ya الله , sesungguhnya kami memohon kebajikan dan keselamatan dalam agama, dunia, keluarga dan harta kami. Ya الله , tutupilah aib kami dan sesuatu yang tidak layak dilihat orang dan tenteramkan kami dari rasa takut.
Terimalah semua amal ibadah kami, dan kelak jadikanlah kami sebagai penghuni Syurga-Mu.

Ya الله , selamatkanlah kami dari segala bencana dan semua perkara yang merupakan ujian yang amat hebat dan berat ini.

Ya الله , bantulah kami dan semua kaum Muslimin dan Muslimat walau di mana mereka berada, rahmatilah kami semua dan berilah kami semua rezeki  dengan jannahMu.

Ya الله , jadikanlah kami bersyukur dengan apa yang kami ada dan janganlah kami risau dengan apa yang bukan milik kami.

Ya الله , berilah kami rezeki yang bukan sahaja wang ringgit tetap juga umur yang berkat, nikmat kesihatan yang dikelilingi oleh kebaikan dan kedamaian.

Ya الله , berikanlah kami kekuatan, berilah kami kemampuan, kuatkan-lah iman kami. Ya الله , kuatkan-lah agama kami dan Iman kami.

Ya الله , permudahkanlah urusan kami, bukakanlah pintu-pintu rezeki dan segala pintu kebaikan buat kami semua.

Ya الله , semoga kami akan menjadi diri yang mukmin, yang soleh dan dekatkan
lah hati kami pada`Mu.

Ya الله , Ya Tuhan kami berikanlah Nur cahaya disetiap percakapan kami, pergerakan kami dan cahaya disetiap denyutan nadi kami, jantung kami dan cahaya dipenglihatan kami dan juga pendengaran kami.

Ya الله , tabahkanlah, sabarkanlah sifat kami dan ikhlaskanlah hati kami dalam mengharungi bahtera kehidupan ini kerana sesungguhnya hanya kepada`Mu-lah kami berserah diri.

Ya الله , seandainya saatnya tiba, Engkau memanggil kami untuk kembali ke sisi`Mu, matikanlah kami dalam keadaan beriman dan bertaqwa kepada`Mu.

Ya الله , segala amal ibadah kami semua hanya tertuju kepada`Mu. Terimalah segala amalan kami dengan keredhaan`Mu. Hanya. Engkaulah yang menilai semua perbuatan kami.

Ya الله , hindarkanlah kami dari mempunyai sifat-sifat lemah, malas dan suka bertangguh-tangguh dalam menjalankan kewajipan kami.

Ya الله , peliharalah kami dan lindungilah kami agar kami sentiasa dalam sihat sejahtera, aman bahagia selamanya.

Ya الله , kurniakanlah kami taufiq dan hidayah agar kami sentiasa rajin berusaha untuk kejayaan dan kecemerlangan di dunia serta tekun  beribadah keranaMu sebagai habuan akhirat kami Ya Allah.

Ya الله , Ya Ghaffar ampunkanlah segala dosa-dosa kami, dosa kedua ibubapa kami, anak isteri kami, kaum keluarga kami, guru-guru kami, sahabat-sahabat kami serta sekalian muslimin muslimat di mana saja mereka berada.

Selawat dan salam ke atas junjungan kami Nabi Muhammad SAW serta ahli keluarga dan para sahabatnya.

Segala puji pujian hanya untukMu Ya الله .                                                  
رَبَّنَا ظَلَمْنَا أَنْفُسَنَا وَإِنْ لَّمْ تَغْفِرْلَنَا وَتَرْحَمْنَا لَنَكُوْنَنَّ مِنَ الْخَاسِرِيْنَ

رَبَّنَا ءَاتِنَا فِى الدُّنْيَا حَسَنَةً وَفِى اْلآخِرَةِ حَسَنَةً وَقِنَا عَذَابَ النَّارِ

وَصَلَّى الله ُعَلَى سَيِّدِنَا مُحَمَّدٍ وَعَلَى ءَالِهِ وَصَحْبِهِ وَسَلَّمَ

وَالْحَمْدُ ِللهِ رَبِّ الْعَالَمِيْنَ.

آمِّيْنَ, آمِّيْن, آمِّيْن,َ يا رَبَّ الْعَالَمِيْن  َ