Tuesday, 23 September 2014

Cyst dan KEHAMILAN


Assalamualaikum dan Salam Sejahtera, 

Apa khabar anda hari ini? Saya doakan semua pembaca blog ini sihat selalu dan sentiasa dalam keberkatan Allah swt. inshaAllah. 

Isu yang hangat awal bulan hari itu, baru la saya sedar rupanya ramai di kalangan wanita di luar sana yang pernah/ada cyst ovari yang rupanya ada macam2 jenis...Seperti gambar di bawah ;

Dalam macam2 jenis ni, ada yang bahaya dan ada yang tidak seperti yang di terangkan oleh Dr Zubaidi dalam blog beliau, seperti di bawah : 


Raya yang lalu, kami berjumpa dengan rakan sekolah yang sudah 3 tahun berkahwin namun serik menerima Soalan yang agak merimaskan.

 'Bila nak ada anak?

Setiap yang berkahwin, pasti nak anak..pelengkap perkahwinan kan? mungkin belum rezeki tapi setelah bertahun2 berkahwin, mesti pelik kan?  

Rasa badan sihat jer, rasa macam takde apa masalah pun, period OK, semua macam Ok jer. 

Saya telah sarankan mereka untuk menjalani checkup kesihatan (ada saya kongsikan di sini Bila dah kahwin apa lagi ?) dan terbukti si isteri ada fibroid cyst namun Doktor kata masih kecil.

Alhamdulillah, rakan saya rasa lega sebab beliau dapat tahu awal. boleh cegah dari cyst untuk terus membesar dan dapat kecutkan cyst tuh, dengan izinNya. Apa yang saya sarankan? seperti  di sini --> Vitamins untuk Cyst 

Selain itu, mereka suami isteri akan teruskan checkup dan rawatan dalam usaha untuk mendapat cahayamata, pelengkap rumah tangga. 

Doa untuk untuk mendapat anak yang di petik dari ayat suci AlQuran, 

Moga mereka dikurniakan anak yang sihat, cergas dan soleh. Amin Ya Rabbalamin.., 

Buat anda yang membaca, sila kongsikan entry dan khasiat vitamins ini kepada kenalan anda, mana tahu.. usaha anda membantu mereka di luar sana untuk bertambah sihat dan boleh menyelamatkan nyawa dan menambah zuriat rakan2 anda.. 

Untuk konsultansi PERCUMA, sila hubungi saya seperti butiran di bawah. 

 Feel free to LIKE and SHARE

Please do not hesitate to contact me/ comment below for:-

FREE Consultation
Business OPPORTUNITY with Shaklee!!