Isnin, 4 Ogos 2014

GLA Complex bukan hanya untuk kesuburan wanita!

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera, 
Bagi yang belum tahu, setiap bulan, shaklee akan buat promosi satu vitamins dengan promosi beli 6 percuma 1. 
Bulan Ogos 2014, Promosi nya adalah GLA Compleks.. atau lebih di kenali dengan rakan EPO = Evening Primrose Oil. 




Tapi.. sebenarnya GLA compleks ni lebih dari EPO sebab GLA bersumberkan borage seed, blackcurrant, minyak bunga matahari dan evening primrose oil.. juga kaya dengan Vitamin E. Boleh rujuk di bawah untuk keterangan fungsi setiap sumber asli ni. 
Kenapa shaklee buat promosi sekarang ye??? Sesuai sangat sebab setiap kali selepas raya, adalah waktu2 mengawan.. hehe.. ops, maksudnya ramai pengantin yang melangsungkan perkahwinan. dan GLA terkenal sebagai 'vitamin kesuburan' dan 'vitamin kecantikan'. 2 faktor utama dalam perkahwinan kan.. 

 Bagi pengantin lama, ianya juga membantu merasa jadi pengantin baru lagi! yeah.. dan bukannya pengantin baru dengan orang baru, tapi pengantin yang sama tetapi dapat meningkatkan kesuburan dari dalam ..;) dan bukan setakat itu... jom tengok apa lagi ye fungsi gla compleks ni..



GLA Bukan Sahaja Untuk Wanita

Ramai yang salah anggap, bahawa GLA hanyalah untuk wanita sebab selalu orang bayangkan wanita je yang menapous.. lelaki pun menapous juga, dan di panggil andropaus. 

 Sebenarnya, supplemen GLA asid linoleik yang sama penting seperti asid amino tidak boleh dihasilkan oleh tubuh manusia, hanya diperolehi dari makanan. 

Sangat penting untuk kanak-kanak (potong gel lembut dan campurkan isisnya dengan makanan), remaja, dewasa, dan juga selepas menopaus dan andropaus (menopaus lelaki).


Macam-macam kan Risiko Hormon Tidak Seimbang.. antaranya;

1. Wanita yang mengalami menapaus awal, lebih berisiko untuk mengalami masalah jantung dan strok pada usia emas
2. Kekurangan estrogen/testorerone boleh menyebabkan pelbagai masalah kesihatan yang lain, seperti masalah buah pinggang, alzherimer. osteoporosisi dan masalah sistem kardio. 
3. Perokok akan menagalami lebih hot flashes dalam tempoh ke manapius. 
4. Wanita yang mengalami manapaus lewat pula, berisiko untuk terkena kanser payudara
5. Hormon tidak seimbang, memberi kesan kepada fizikal, mental dan emosi seseorang dan boleh meningkatkan risiko penyakit usia. 

Jom cegah penyakit2 di atas sebelum masanya... Macamana??? jom kaji manfaat GLA selain untuk menapause, ada pelbagai manfaatnya..

Manfaat Utama GLA Complex

1. Herba tradisi yang dipercayai merawat ulser
- Borage adalah herba kegemaran orang barat. Ianya merawat ulser, mengeluarkan virus, melegakan kelesuan, membersihkan kahak, meringankan kebas urat saraf dan meningkatkan stamina.
2. Mengawal selia estrogen dan testosteron
- GLA membentuk prostaglandin untuk mengawal selia hormone lelaki dan wanita, memperbaiki simptom PMS seperti kesakitan, mood swing, retensi air dan sakit payudara.
3. Melambatkan menopaus
- Memperbaiki keadaan menopaus seperti hot flashes, insomnia, ketidakhadaman, depresi. Pengambilan jangka panjang akan melambatkan penuaan, mengetatkan uterus, memberi tone kepada uterus untuk kulit lebih muda.
4. Memperbaiki Prostatomegaly
- GLA memperbaiki masalah prostat lelaki dan masalah kerap kencing
5. Menentang Kanser
- GLA adalah anti-oksidan yang meningkatkan sistem imun tubuh, menghalang pertumbuhan sel tumor dan kanser
6. Memperbaiki inflamasi kulit
- Ianya mengurangkan inflamasi kulit, ekzema, alergi, kegatalan, kulit kering, memperbaiki bintik penuaan, tinea, kurap. Ianya juga meringankan sakit dan bengkak yang terjadi dari rheumatisma, artritis.
7. Menghalang komplikasi diabetes
- Merendahkan gula darah, berkesan untuk diabetes semasa hamil dan usia tua. Meringankan kebas dan kesakitan disebabkan oleh gula darah yang tinggi
8. Pelangsingan dan menghalang tambah berat badan
- Merendahkan kolesterol LDL, menghalang penambahan berat badan yang berkesan, memberi tone pada kulit dan otot untuk wanita secara berperingkat untuk mencapai bentuk badan cantik, menghalang penambahan berat badan. Ambil semasa perut kosong untuk mengelak keasidan hiper.
9. Menghalang tekanan darah tinggi
- Menghalang pembekuan darah, merangsang peredaran darah, pengembangan salur darah, memperbaiki tekanan darah tinggi, mengelakan masalah jantung seperti arteriosklerosis dan myocardial infarction
10. Memperbaiki tekstur rambut
- Memperbaiki rambut kering dan keadaan rambut gugur
11. Hiperaktif dan Autisma (ADD/ADHD)
- Dibukti secara klinikal bahawa GLA minyak ikan memperbaiki keadaan kanak-kanak berautisma, sukar memberi tumpuan untuk belajar dan hyperaktif.
Sumber : Buku Nutrisi Shaklee
 Sebelum ini, ada saya kongsikan fungsi gla dalam membantu kesuburan di sini : Set kesuburan Shaklee dan membantu masalah sengugut di sini :Set Elak Sengugut
Semoga bermanfaat untuk di kongsikan bersama..inshaAllah, dan membantu meningkatkan kesihatan rakan-rakan di luar sana. 
Info ringkas dari website Shaklee.com.my  mengenai GLA Complex : 


Sempena promosi bulan Ogos 2014, beli 6 percuma 1, ada boleh beli dengan harga promosi dgn T&C..hubungi saya ye untuk tahu macamana.

Semoga sihat selalu, 
Anisah Khalid 

~Feel Free to LIKE and SHARE~
Please do not hesitate to contact me/ comment below for:-

FREE Consultation
Business OPPORTUNITY with Shaklee!!



Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Tips Menjalankan Bisnes Online

   Assalamualaikum dan salam sejahtera,  Pada entri yang lalu, saya kongsikan peluang bekerja Dari rumah yang turut berkait dengan bisnes on...