Isnin, 24 November 2014

Mama, berjaya!!!

Assalamualaikum wbt. 

Kisah yang berlaku hari ni rasanya sangat sayang jika ianya hanya berlalu begitu sahaja...

Saya titipkan di sini untuk kita sama2 mensyukuri salah satu nikmat yang Allah berikan pada kita. 

Alhamdulillah, tengahari tadi...dalam keadaan nak cepat, saya bawa beberapa beg sekali gus untuk masuk ke rumah mertua. Erm. biasala bila ada anak ni.. beg mereka dah 1, beg laptop (teman kerja saya) , dan handbag.. tambah lagi saya bawa sedikit makanan. huhu.. bayangkan banyaknya kan. 
tup2, dalam keadaan kurang stabil, handset saya tercampak kebawah..terburai and to make it worst, bateri tercampak masuk longkang yang setinggi sekitar 1.5 meter. Allahuakbar! 

Dalam otak duk fikir macamana la nak ambil kan.. agak dalam dan tajam2 juga dalam tu.. ada air juga sikit2.. Saya masuk dalam letak barang dan kemudian amanina datang dengan penyapu, 

'Mama, boleh guna penyapu ni kan ambil bateri mama?'

Allahuakbar, SubahanaAllah... 

Aksi spontan dari anak yang berumur 3 tahun, really make my day. 

Then terus saya dapat idea... 'ikatkan kayu dgn penyodok then blh la kan' 

terus saya bagitahu amanina.. dan dia pun setuju. 

Alhamdulillah, semasa dalam proses 'menyelamatkan', nina jadi tukang sorak 'Mama. boleh!.. Mama, sikit lagi mama...'  bila bateri tu susah nak masuk ke dalam penyodok.. dengan spontan nina cakap

'mama, kan nina cakap guna penyapu lagi senang'

Alahai sayang... alhamdulillah, sel2 otak bersambung dengan jayanya... 

Akhirnya, bila saya berjaya mendapatkan bateri tu.. dengan semangat nya Amanina bersorak 

'Mama, BERJAYA!.. Good job mama!'

Bertakung air mata gembira dengan kata2 dari seorang anak...

Ohh Amanina Aisyah...character beliau seperti maksud namanya...

'HARAPAN kami untuk HIDUP BAHAGIA'



Moga membesar dengan baik dan solehah ye sayang...

Sayang mu di dunia dan akhirat.. 

Mama kepada amanina, 
24 Nov 2014

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Tips Menjalankan Bisnes Online

   Assalamualaikum dan salam sejahtera,  Pada entri yang lalu, saya kongsikan peluang bekerja Dari rumah yang turut berkait dengan bisnes on...