Isnin, 7 Ogos 2017

Merokok Penyebab Masalah Kesuburan

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera, 

Baru-baru ini ada kawan yang mengadu suami nya kuat merokok pada masa yang sama mereka sedang berusaha untuk mendapat anak. 

Apa kaitan rokok dan anak???

Banyak kaitan nya kan... 

Jom baca artikel yang dikongsikan oleh Doktor Pakar dari KPJ. 

Sila klik untuk lebih jelas

😯35% Masalah kesuburan di sebabkan oleh kualiti sperma yang buruk!!!😯
😡 rokok merosakkan DNA dan kesihatan kanak2
😡rokok meningkatkan risiko leukimia 
😡 rokok mempercepatkan menopaus wanita 



😐Rokok ada manfaatnya ke???

Selain dari pembunuh dalam senyap... Apa lagi tugas rokok? 😕Menjejaskan kualiti kesihatan diri perokok, dan lebih dahsyat lagi... Menghancurkan kesihatan penghidu asap rokok, pasangan dan anak2 terutama nya. 

Buat yang sedang berusaha untuk dapat anak, permata hati...👧👦 Kena berusaha untuk berhenti rokok dulu. InshaAllah semoga kesuburan bertambah baik dan anak yang bakal lahir, lebih sihat berbanding kepada anak kepada perokok tegar. 

Antara usaha yang boleh dilakukan ialah...cari maklumat dan klinik yang membantu anda. Kan sekarang ni maklumat di hujung jari. Nak tak nak je kan???


Pihak kementerian kesihatan malaysia ada sediakan program khas bagi membantu 'mangsa' penagih rokok untuk BERHENTI merokok.. 

Sila click : www.infosihat.gov.my/infosihat/direktori/klinikberhentimerokok.php
...
Untuk membantu meningkatkan kesihatan khas untuk lelaki dan wanita. Pihak shaklee telah sediakan package khas seperti di poster di bawah ni. 



Cantik dan best bekas air ni... Air tahan panas beberapa jam! Ala2 brand thermos tu. Merah untuk set wanita, biru untuk set lelaki...

Salam hormat,
Rakan Shaklee anda,

Anisah 0136216522


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Tips Menjalankan Bisnes Online

   Assalamualaikum dan salam sejahtera,  Pada entri yang lalu, saya kongsikan peluang bekerja Dari rumah yang turut berkait dengan bisnes on...