Monday, 29 May 2017

BANTUAN untuk ELAK Gigi LURUH


 Assalamualaikum dan Salam Sejahtera. 

Baru-baru ni ada kenalan minta tolong... katanya tak sanggup lagi kehilangan gigi. 
yelah kalau bayi kecil senyum tanpa gigi, nampak comel, kan?

kalau orang dewasa pula senyum tanpa gigi, alahai... terus kurang keayuan/ketampanan di situ.

Cuba bayangkan wajah kita tanpa gigi yang sempurna. Pipi pun jadi jatuh. Nak senyum pun dah kurang keyakinan. 

Sayangkan...

Ni bayangan senyum tanpa gigi..


 Ini pula kisah yang di kongsikan oleh Kak Ira... dan saya sendiri pernah alami nya satu ketika dulu. tengah makan pasta je pun. huhu... oh gigiku rapuh :,( tak nak dah berulang lagi... 

Jom baca sikit jer lagi.

GIGI LURUH BAGAIKAN HUJAN YANG TURUN


Sedang gosok gigi...rasakan sesuatu yang luar dari kebiasaan. Namun tidak tahu sebabnya. Rasa pelik pada sang gigi. 

"Argh, aku je kot fikir macam macam. Kesan akibat baru monopause kot ni." Saja sedapkan hati. 

Namun ia tidak berakhir di situ. Rupanya mahu jadi sesuatu yang cukup menggerunkan.
Sedang mengunyah nasi dengan lauk kesukaan. Rasakan ada sesuatu yang jatuh di dalam mulut. 

"Eh, apa benda ni? Rasa macam bersepah je dalam mulut ni. Tulang dari lauk ni lah kot"


Beranikan diri keluarkan isi mulut.
Yang keluar tu adalah nasi bercamour gigi!!!
Rupa-rupanya gigi yang dirasakan bersepah tadi. 

"Ya Allah, gigi aku luruh. 2 3 batang gigi luruh sendiri. Apa jadi ni?"

Hati meronta gelisah.
Mulut tak tau nak cakap apa dah.

Takut!!! Petanda apakah ini?
Gusi bagaikan hilang daya memegang gigi dengan kuat.
Ia terbukak! Kembang bagaikan biskut direndam air.
Tanpa pandang kiri kanan, terus meluru ke klinik gigi berdekatan.
Bila doktor lihat keadaan gigi dan gusi, doktor pon terkejut! 

"Kak, saya tak pernah lihat kes sebegini tau kak. Gusi akak menurun. Ia tak mampu pegang gigi akak dah. Yang atas ni pon akan alami nasib yang sama nanti. Terpaksa dicabut"

Adakah ini salah satu simptom monopos? Eh, melampaunya kalau macam ni sekali kesannya.
Namun, ini realiti. Mungkin disebabkan ambil satu produk sebelum ni dan buat gigi pon luruh macam air hujan turun dari langit.

Eh, takkanlah teruk macam tu sekali kesan produk ni. Mahal ni harganya. Ingatkan makin positif kesannya. Ni makin teruk. 😅



Kawan cadangkan mencuba ostematrix dan vivix dari Shaklee untuk pulihkan balik. Masih rasa ragu ragu nak cuba. Yelah, produk yang dah diambil setahun ni belum habis lagi. Dah la mahal harganya. 



Inilah pentingnya pengambilan kalsium yang cukup bagi mengelakkan gigi tamat usia sebelum masanya. 

Juga elakkan dari mengambil produk yang boleh membahayakan kesihatan untuk jangka masa panjang. 

Nak cuba ostematrix dan vivix? 

Boleh hubungi saya untuk saya bantu awak ye. 



Kena bertindak segera sebelum gigi kita sendiri makin menghilang dengan sendiri.
Takutnya😅
Hubungi saya , #Anisah0136216522
#TeamZahirahhafizandotcom