Rabu, 1 Mac 2017

Boleh ke Ibu hamil bersenam?

Assalamualaikum dan Salam sejahtera.

Di doakan anda & kita semua dikurniakan kesihatan yang baik dan rezeki yang berkat. Aamin ya rabbalamin

Ada yang tanya dengan saya, boleh ke Ibu hamil bersenam???

Kan ada bayi yang sedang membesar dengan jayanya, kulit dah menegang, kaki dah bengkak, pinggang dah sakit2, macam an nak bersenam?

Boleh, yang sakit2 tu boleh dikurangkan Bila kena gaya nya. ;) Boleh pm saya untuk kongsikan.

Jadi Ibu hamil tak boleh la asyik nak baring jer, lama2 lagi sakit badan sebab banyak sangat lemak extra sana sini.

Ini poster untuk bersenam semasa hamil, sebenarnya kalau ibu2 ada buku pink- rawatan di klinik kesihatan kerajaan tu, ada juga poster2 seperti ini.


In fact, senaman ini membantu untuk melancarkan proses bersalin. 

Alhamdulillah saya amalkan dulu dan semasa nak bersalin tu, alhamdulillah dipermudahkan sangat. Dan saya terkebil2 'eh betul ke dah bersalin?' walaupun tu pengalaman kali ke3. 

Selain tu, mestilah juga amalkan pemakanan yang baik, banyak kan zikir, berdoa dan mengaji. InshaAllah Allah beri kekuatan yang luar biasa dan permudahkan urusan. 

Buat rakan2 yang sedang hamil dan bakal bersalin... Enjoy the moments and all the best. 

RabbiYassir Wala Tuassir
Rabbi tammin bi khair

Salam hormat,
Anisah 0136216522

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Tips Menjalankan Bisnes Online

   Assalamualaikum dan salam sejahtera,  Pada entri yang lalu, saya kongsikan peluang bekerja Dari rumah yang turut berkait dengan bisnes on...