Selasa, 8 September 2015

Finding Contact Person (Malaysian) in the UK universities

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera, 

How are you today? Hope each and everyone of us are in the pink of health. ;) hehe. alamak, speaking pula kali ni. Saje jer sekali sekala cakap orang putih pula, lagipun kita masyrakat Malaysia memang dwi-bahasa pun. 


Alhamdulillah...dalam masa beberapa hari kebelakangan ni, beberapa orang menghubungi saya, untuk dapatkan contact person Malaysian Student / Contact Person yang ada di UK...
wink emoticondengan teknologi yang ada sekarang, ie. fb la kan. Alhamdulillah, dapat menghubungkan mereka. 

ok buat mereka yang nak sambung belajar ataupun nak bekerja atau pun nak berkenalan (boleh ek?) dan mencari contact person di UK,

Selain dari tanya dengan Universiti tempat u all bakal pergi, boleh juga cari sendiri di fb. kan fb menghubungkan masyarakat seluruh dunia. berita pun mudah tersebar di fb kan. 

UK Map


 Untuk general inquiries, boleh cari group ni : United Kingdom &Eire Council of Malaysia Student. 


Cuma nya group ni agak besar. 

Rupanya, di fb ni banyak sangat group yang boleh kita cari. 

Ok, jom cari Sheffield punya.


Dan untuk specific university boleh je cari di fb, agak2 tak jumpa juga... boleh lah tanya dengan British Council (http://www.britishcouncil.org/) ataupun https://www.gov.uk/government/world/organisations/british-high-commission-kuala-lumpur 

Agak2 nak tanya dengan saya pun, boleh... inshaAllah saya cuba melalui kenalan saya yang berada di sana, ataupun yang baru balik ke malaysia. 

Memetik status di fb, 

Bila duk mencari kan bagi pihak orang lain, Tetiba.. rasa rindunya nak ke sana lagi. bulan ni genap 10tahun, bumi sheffield di tinggalkan. tapi rasa macam boleh bayangkan baunya, suasananya, makanan nye..(doner kebab & fish chip!- serious lain dgn apa yang di Malaysia)


Thank you so much mum Suhaidah Tahir & dad Khalid Hasnan for the wonderful experiences. 

InshaAllah... one fine day, kita sama2 ke sana bersama anak2 ye abang Asyraf Shaare... boleh mak abah dll datang melawat sama. 

bak kata pakcik yang tinggal di sana...'bila nak balik 'kampung' sheffield? hehe.. btw, pakcik ni bukan lah saudara, tapi bila dah berada di sana, walau tanpa pertalian darah, rapatnya macam saudara sendiri. 

...
10 years back, snows in February 2005 at High Hazel Park.. A perfect gift in the last year we were in Sheffield.

wink emoticon
and yet the rest of us, maintain the same size wink emoticon
alhamdulillah.

Kenangan 2005

InshaAllah, dengan mengenali 'dunia luar' kita lebih mendekatkan diri kepada pecipta kita, Allah swt. 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Tips Menjalankan Bisnes Online

   Assalamualaikum dan salam sejahtera,  Pada entri yang lalu, saya kongsikan peluang bekerja Dari rumah yang turut berkait dengan bisnes on...