Jumaat, 9 Jun 2023

Testimoni Set Hamil & Menyusu Shaklee - terbaik!

 Assalamualaikum Dan Salam Sejahtera. 

Alhamdulillah

Alhamdulillah

Alhamdulillah

Buat yang belum mengenali saya, izinkan saya memperkenalkan diri secara ringkas, saya seorang ibu kepada 5 orang cahayamata. Alhamdulillah tahun ini, memasuki tahun ke 14 saya bergelar ibu yang menyusukan (stop sekejap masa pregnant sahaja), Dan Masih menyusukan. Ia bukan mudah, tapi saya bersyukur Masih dapat meneruskannya. 

Berkerjaya sebagai 'house manager' a.k.a housewife, housemother sejak 10tahun lalu. 

Hari ni saya nak berkongsi pengalaman hamil & menyusukan, perbezaan yang saya alami di antara semasa mengambil supplement shaklee dan tidak. 

Perbezaan pertama - strechmarks semasa hamil. 

Semasa hamil anak pertama dan kedua, saya belum kenal shaklee, walaupun usia masih muda sekitar 22-25tahun, strechmark sangat merisaukan. Baca-baca katanya normal untuk ibu hamil. Puas lah juga sapu cream untuk hilangkan strechmark yang menyeramkan tu, siapa pernah ada? Seram macam corak batik pada badan. 

Post pregnancy, badan slim semula, dan kesan strechmark semakin ketara. Semakin seram lah kan. Bayangkan ibu muda, seorang wanita yang masih muda, tentu risau ada bahagian Kulit badan yang 'comot'. 

Menariknya, semasa hamil anak ke3, ke4, ke5. MashaAllah tiada langsung strechmark. Bak kata makcik urut selepas bersalin tu, Kulit cantik macam baby. MashaAllah. 

Apa rahsianya? Alhamdulillah Allah izinkan saya mengambil #SetHamilShaklee, yang mana ESP membantu pembentukan sel badan, dan menjadikan Kulit 'moist' dan cantik. Bizinillah. 


Perbezaan kedua - cramp kaki.

Siapa pernah rasa cramp Kaki semasa pregnant? Sakit nya, orang kata simpul biawak. 

Dia macam Kaki kita kena kejutan elektrik. Sakitnya Astaghfirullahalazim. Taknak ulang rasa ( seriously, bukan macam sakit bersalin yg orang kata serik, tapi tak serik betul2 tu). 

Alhamdulillah, Allah bagi rasa semasa pregnant anak pertama dan kedua, biasa terjadi tengah-tengah malam, masa tu memang cik abang auto jadi tukang urut. 




Alhamdulillah, sepanjang pregnant anak ke 3, ke 4, ke 5, hampir tiada simpul biawak tu. Pernah kena sebab terlupa makan ostenutrix buat beberapa malam. Aduhai siapa suruh lupa kan? 

Berminat nak Prenatal Set click di sini ORDER SET HAMIL SHAKLEE

Perbezaan ketiga - sakit contraction 

Sakit contraction, tentulah sakit yang SAKIT yang level nya tinggi sangat. Doktor minta timing kan 30min sekali? 15min sekali? 5min sekali? Seolah2 Kita kena 'cari rasa sakit' tu. 

Alhamdulillah, berkat ❤️ training & asbab pengambilan #SetHamilShaklee, terutama #ostenutrix, rasa beza sangat2 tahap sakit contraction tu semasa nak bersalin anak pertama & kedua ( belum kenal shaklee) dan bersalin anak ke 3, ke 4 dan ke 5. 

Sakit tentu sakit, tapi alhamdulillah sangat bareable, dan sejurus selepas bersalin pun Masih ada tenaga, sampai doktor pun amaze. Alhamdulillah Allah izinkan. 

Inilah set yang saya ambil semasa hamil & menyusukan anak no 3 & 4 (packaging lama)


Perbezaan ke empat - semasa berpantang

Dalam kita berpantang, kita perlukan tenaga untuk menguruskan newborn yang fragile. Alhamdulillah berkat asbab pengambilan #SetHamilShaklee Dan #SetBerpantangShaklee, baby tegap, bila dukung boleh terasa tahap 'keras' Tulang baby tu, jadi alhamdulillah lebih mudah nak menguruskan baby. 

Dalam pada masa yang sama, ibu juga bertenaga. Alhamdulillah. 

Perbezaan ke Lima - susu banyak



Semasa menyusukan anak pertama dan kedua, mungkin masa tu kurang ilmu dan macam takde orang share kepentingan supplement, a.k.a milk booster untuk bantu boost up susu, saya terpaksa tambah Formula Milk semasa anak berumur 5-6bulan semasa anak di Taska. Pam susu tapi sikit2 je yang keluar, jadi bagi FM je lah, mudah kan? Tapi hakikatnya, itulah jadi Punca anak mudah sakit. Ialah susu ibu tiada tandingan dengan mana-mana susu formula, setuju? Ia Allah yang kata, dan di sokong oleh pakar sains. 

Alhamdulillah anak ke 3, ke 4 dan ke 5, anak-anak saya fully menyusu susu ibu  sehingga umur sekurangnya 2tahun. Asbab #SetPenyusuanShaklee, susu lancar dan boleh nampak Dari segi kesihatan anak2 juga baik. 

Berminat nak Postnatal Set click di sini ORDER SET PENYUSUAN SHAKLEE

Inilah 5 perbezaan ketara yang saya alami. Ada pelbagai lagi aspek lain, nak rasa, kena alami sendiri. 💕

Boleh google-up #Testimoni #SetHamilShaklee & #SetPenyusuanShaklee, terlalu ramai yang mendapat feedback yang positif.

Testimoni shaklee rakan team shaklee saya, berkongsi pengalaman beliau  mengambil ostenutrix sebagai supplement kalsium. 

 Saya sendiri pun mula berkenalan dengan shaklee asbab nak meningkatkan susu ibu semasa penyusuan anak ke 2 dulu pada tahun 2013, Dan sehingga kini Masih bergelar ibu yang menyusukan untuk anak ke 5 pula. 

Buat ibu-ibu sekalian, (dengan sokongan bapa-bapa), saya sangat sarankan untuk mengambil #SetHamilShaklee Dan #SetPenyusuanShaklee ini, of course supplement shaklee ada kelulusan KKM, ia di formulasikan oleh pakar sains di USA. 



Nak PRODUK Shaklee atau nak mulakan BISNES ONLINE Shaklee? Jom saya bantu 😃


Wasap.my/60136216522/NakShaklee

#RakanShaklee Anda,

Anisah Khalid

...

Moga dapat hadiah istimewa tajaan Master Norita, www.anakkuwira.com
Buat anda semua nak baca lebih banyak testimoni boleh singgah di blog Master Norita ya. 

entri saya ini menyahut saranan Master N di sini  kongsi-testimoni-produk-shaklee

#NextLevelBlogging

#Shakleetriumph2023

#shakleethrive2023

#SetRahmahShaklee2023

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Tips Menjalankan Bisnes Online

   Assalamualaikum dan salam sejahtera,  Pada entri yang lalu, saya kongsikan peluang bekerja Dari rumah yang turut berkait dengan bisnes on...