Isnin, 15 Februari 2016

KOS MEDICAL CHECK UP LEBIH RENDAH DARI BIL UTILITI

Assalamualaikum wbt dan Salam Sejahtera.

Alhamdulillah kita dah pun masuk pertengahan bukan February. Sekejap je kan masa berjalan sekarang...hehe. (Mcm la dedulu lambat kan?)

Apa2pun, tahun ni... Bil utilities - letrik, air, dll semakin meningkat. Mengejutkan lagi... Kos medical checkup lagi rendah tau?!?!? Sebab apa? Jemput baca ya...



KOS MEDICAL CHECK UP LEBIH RENDAH DARI BIL UTILITI
-------------------------------------------------------------------

"Aku sihat. Buat apa nak buat medical check up?"
"Alaa.....nanti laaa...busy, banyak keje ni....kena ambil cuti lagi..."
"Pegi hospital??? oh no....takutnya kena cucuk!"

Ni statement yang biasa kita dengar kalau suruh buat medical check up....

Agak-agak dalam setahun berapa dah uolls bayar duit bil elektrik, bil air....sapa yang rumah ada air cond lagi la bayar banyak kan....

Nasihat saya, buatlah pemeriksaan kesihatan 1x setahun bermula usia 40 tahun dan ke atas. TETAPI....jika uolls mempunyai SEJARAH KELUARGA yang BERPENYAKIT KRONIK, lebih baik berjumpa doktor pada usia yang lebih muda. Sekarang ni orang-orang muda pun mudah terkena penyakit-penyakit kronik.

Konsep dulu, bila jatuh sakit cari ubat. Konsep sekarang, CEGAH sebelum dapat penyakit.

Jika penyakit dapat dikesan dan dapat dikawal dipwringkat awal, kos juga akan menjadi lebih murah dan lebih mudah berbanding jika penyakit itu dikesan diperingkat yang terlewat.

Contohnya jika penyakit darah tinggi dapat dikesan diperingkat awal, komplikasi seperti angin ahmar dan serangan jantung pasti dapat dielakkan.

Ramai peserta NECK telah mendapat kesedaran dan berjaya mengawal darah tinggi, diabetes, gastrik mereka setelah join Program Now Everyone Can Kurus (NECK).

Di sini saya share rahsia kejayaan sahabat saya yang berjaya turunkan 18kg sekaligus dapat mengawal penyakit darah tinggi beliau.

everyonecankurus.blogspot.my/2015/08/kisah-azlan-turunkan-18kg-dalam-tempoh.html?m=1

Saya dan peserta NECK telah bertindak. Anda masih mahu bertangguh lagi?

Program Kurus Lengkap Online No 1 di Malaysia. Kurus dan Sihat hanya dari RUMAH.

Anisah Khalid
0136216522
Agen NECK

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Tips Menjalankan Bisnes Online

   Assalamualaikum dan salam sejahtera,  Pada entri yang lalu, saya kongsikan peluang bekerja Dari rumah yang turut berkait dengan bisnes on...