Isnin, 9 Jun 2014

ANUGERAH TAHUN PERTAMA



Assalamualaikum dan Salam sejahtera,

Apa khabar anda hari ini? Alhamdulillah, saya doakan anda semua sentiasa diberkati Allah..


Alhamdulillah pada 7-8 Jun 2014 telah berlangsung Shaklee National Conference 2014 di Sunway Convention Centre, Kuala Lumpur. 2 Hari yang AMAZING! 


NC Shaklee 2014 ini bagi meraikan pencapaian sepanjang cycle Mac 2013/Feb 2014. 




Walaupun saya telah menetap di Shah Alam dah 5 tahun, tapi pernah pergi ke Sunway Pyramid sekali sahaja, tu pun sebab ada dinner. Biasalah kan, lagi dekat tempat nya.. lagi macam.'takpelah, nanti bebila boleh pergi'. Masa dapat tahu NC buat kat sini, dah excited sebab nak tunjuk kat anak2 ice rink ( ambil aura oversea sikit..hehe)

Alhamdulillah, secara tak langsung Anas pun tahu pasal Ice Skating, (dedulu masa kat UK selalu ice skate dgn kawan2... best, sebab kita dapat berpeluh dalam kawasan sejuk. kira macam bersukan juga la kan.)

Oklah, tu antara impian nak bawa anak2 pi ice skate juga suatu hari nanti..

.....................................

Hari ni, nak share pengalaman dua hari NC Award, 

Highlight NC kali ni :


Sepanjang dua hari ni, ada penyampaian Star Achiver Awards dengan lebih dari 15 kategori, ada launch produk baru, Phytocol- ST ( untuk kurangkan LDL kolestrol) dan ada beberapa talk dari Ceo Shaklee, Pakar nutrisi, Ceo Shaklee Malaysia  dan Product Expo..

Alhamdulillah, ini adalah NC pertama kami.. sebab kami join shaklee akhir Jun 2013, kira masa NC tahun lepas, kami belum pun lagi ahli shaklee. Based on cerita dari kak affni, (www.mamacilik.com), NC memang meriah.. kita dapat ambil aura positif dan visualise kita berjaya capai juga suatu hari nanti. 

Alhamdulillah, tahun ni kami menerima award Business Growth - New Rank Achiever. Award ni adalah untuk mereka yang baru dapat award pada cycle Mac 2013/Feb2014. (Sila click kisah sebelum saya mendapat Jemputan Anugerah )

Menurut Victor Lim, peningkatan sales  di Malaysia 200% di antara 2012 dan 2013 dan peningkatan yang melebihi 200% leaders.. Wow. memang dahsyat kan penangan shaklee sekarang. 


Sedutan berita utusan Malaysia, 7 Jun 2014

Beribu2 orang yang dapat award ni. Kira kami termasuk dalam beribu orang star achiever, dalam berpuluh ribu orang distributor. Wow.. peluang yang luas sangat sebenarnya. Siapa kata shaklee dah tepu? Masih luas lagi peluang yang ada sebenarnya. 

Ok, jom layan gambar ..

Hari 1 : Amanina bergambar dengan Poster Presidential Master Cery

Hari 2 : Kami berdua bergambar dgn Kak Cery, ramah orangnya, Jutawan Muslimah, Alhamdulillah. beliau telah memberi sentuhan magic pada beribu SID di seluruh Malaysia. dan adalah pecetus fenomena Shaklee di kalangan orang Melayu. Sehinggakan Mr Roger Barnett kagumi kesungguhan beliau. Beliau merupakan bekas engineer dan sekarang setalah 3 tahun sebagai Master Coordinator, telah 'lahir' 46 orang master di bawah legasi beliau. 

Talk by Roger Barnett, CEO Shaklee, di antara produk terbaik  dan unik keluaran Shaklee Vitalea, Nutriferon, Sustainable Vitamin C, Vivix dan yang terkini Phytocol ST. 


Roger said ‘Every Shaklee Independent Distributor  has a very beautiful box consists of health, happiness and family. What do have to do with this box?, Share it! Dont just keep it to yourself..

Help others, help others, help others…

Beliau bercerita tentang kisah di mana, rakan beliau seorang wanita yang berjaya, meminta beliau menanam 1 juta pokok. 

Roger tanya macam mana saya seorang boleh menanam sejuta pokok?

Rakan beliau bertanya ‘How many Shaklee members do you have now?’ 

Jawab Roger ‘Around 1.2 million’

‘See, you can ask each of them to plant 1 tree… then 1 million tree have been planted’

Point di sini - share kebaikan dan peluang dalam shaklee kepada  seramai orang.



You help other people first..then you will get all the benefit later

Health talk - perkenalan produk baru oleh Dr Bruce, Rupa beliau dah seakan-akan Dr Shaklee. hehe. ;) Beliau menceritakan bagaimana beliau melihat ayah beliau menghadapi Heart Attack dan bagaimana Phytocol-St membantu. (akan saya kongsikan di entry seterusnya)



Replika botol Phytocol-ST

Pada hari pertama, ada penyampaian award yang besar-besar... khas untuk Masters ke Coordinator dan Car Achiever Award. Banyak lagi award yang lain, tapi saya selitkan gambar mereka yang saya kenali.. hehe. 


Master MariaFirdaus, mentor terdekat saya dalam shaklee menerima award Master... Bayangkan untuk NC 2015, kami juga berada di atas pentas seperti ini.



Car Achiever Award, buat mereka yang memperolehi point yang tertentu dalam sales & leadership. InshaAllah soon saya juga akan terima jika. dan kunci seperti ini akan saya pegang NC2015 . Side line saya ada kongsikan kisah beliau..sila click mama cilik


Amanina pinjam kejap kunci kete replika... InshaAllah, tahun depan mama & papa dapat juga ye? Jom sama2 kita berusaha dan doakan, Amin.
Jom terus layan gambar-gambar sambil cerita di sebaliknya..
Master Ainul dan Master Dhuha

Bersama nanny Shaklee saya, Master Ainul . Skrg ni, beliau adalah WAHM dan suami beliau, masih bekerja sebagai engineer. Mereka masih PJJ = Perkahwinan Jarak Jauh, beliau duduk di Bangi, dan suami bekerja di Sarawak. Tiada alasan sebenarnya untuk berjaya. Sempat juga beliau berpesan beberapa perkara kepada kami. Tahniah & Terima Kasih kak Ainul

Bergambar 'bersama' Roger Barnett di pintu masuk utama.

Pada hari kedua, ada sharing oleh Presidential Master Nur Laila dan Presidential Master Khor Chyi Chong.

Masing-masing punyai kisah tersendiri, dan kedua-dua nya telah berjaya dalam kerjaya sebelum ini. Mr Khor, telah pun memiliki syarikat elektronik yang membekalkan bahan elektronik kepada syarikat gergasi dunia. Namun, kerana flexible masa dan peluang penjanaan pendapatan yang Shaklee tawarkan telah menyebabkan beliau memilih untuk menjadi Usahawan Shaklee yang berjaya! Satu kepuasan yang beliau lahirkan.. Beliau berjaya membawa ahli keluarga berjalan sekitar dunia, tanpa memerlukan beliau untuk mengambil cuti.

Anugerah Presidential Master kepada lebih kurang 10 orang yang terhebat! Wow, ada yang belum pun berumur 30 tahun, sudah berjaya ke tahap ini.

Presidential Master Nur Laila


PM Nur Laila, Suami dan anak-anak menerima anugerah Presidential Master. Beliau adalah bekas engineer dan kini WAHM  kerana ingin melihat anak-anak membesar di depan mata. Kini, beliau telah menerima bonus 6 angka/ bulan! Pencapaian yang sangat membanggakan.


Saya sempat bersalam dengan Kak Laila, tapi tak sempat bergambar. Beliau sangat ramah dan berbudi bahasa. Saya berada di bawah susur galur beliau.. (PM Cery>PM Laila>Master Zahirah>Master Hafsah>Master Ainul>Master Maria>Saya) 



Alhamdulillah, saya mempunyai ramai mentors yang hebat! PM Cery, PM Laila dan Master Zahirah, mencapai rank Master sewaktu mereka semua masih bekerja sebagai engineer.! AllahuAkbar! Tabik hormat! Kerana minat yang mendalam dan semangat yang tinggi... mereka telah buktikan mereka boleh! 



Bak kata PM Laila..kalau impian sebesar gajah, alasan akan jadi sebesar kuman


InshaAllah, akan kami susuli langkah-langkah mereka!

Masa yang di tunggu-tunggu... majlis penyampaian Award kami. Penerima award teramai, jadi bila di naikkan je sign G1... kami terus beratur, hehe.. rakan-rakan dari MFMS berpakat untuk ambil bersama di akhir-akhir. (Hset saya ada masalah teknikal, jadi tak dapat nak pakat). Alhamdulillah, dapat juga bergambar dengan mereka di akhir majlis bersama plague masing-masing. 
Award kami...;)
Ambil feel duduk atas carpet merah..;) Ini laluan Master Parade yang menyambut masters.. inshaAllah, NC tahun depan kami di sambut di laluan ini.


Bergambar bersama 'mummy' shaklee saya dan team MFMS yang awesome!


Bersama 'anak' Shaklee saya, Kak Zakiah... InshaAllah, tahun depan kami sama-sama naik pentas. Peluang terbuka luas buat mereka yang mahu berjaya!
Setahun yang lalu,  saya tak tahu pun apa itu SHAKLEE, dan saya berjaya mendapat award sekarang. 

Setahun dari sekarang, Macam-macam boleh berlaku.. dan InshaAllah, buat NC 2015 nanti, 

10 award kami genggam erat

Percaya Sebelum Berjaya!

Jom anak-cucu-cicit Legasi Double A with Shaklee, kita ramai dewan lagi dewan..ops, bak kata Victor Lim.. NC tahun depan akan dibuat di Stadium, sebab terlalu ramai yang berjaya! 

Alhamdulillah, thank you to everyone who have help directly and in directly for us to be here! May Allah's Blessing Be with us..

Alhamdulillah, Sekian dulu gambar buat masa ini... akan saya tambah kemudian setelah di compile dari rakan-rakan dan Master MariaFirdaus, mereka siap hire photographer lagi.

Makan Malam 'Glitter Night' akan menyusul kemudian, inshaAllah...sedikit synopsis.. kami makan semeja dengan Master Nur Zahirah! ;) ada beliau ceritakan di blog beliau, Glitter Night di Sunway Pyramid .

Coretan mentor saya dalam NC kali in, http://www.mariafirdaus.com.my/2014/06/11-awards-dalam-genggaman-kami-part-2.html ...Wow, pencapaian yang sangat gemilang! 


Tahniah Master Maria Firdaus! 
InshaAllah, moga impian semua yang membaca ini akan tercapai, dengan izinNya...

Terima kasih kerana meluangkan masa...Sehingga berjumpa lagi. 

Usaha...Doa...dan TAWAKAL.

Feel free to LIKE and SHARE

Please do not hesitate to contact me/ comment below for:-


FREE Consultation
Business OPPORTUNITY with Shaklee!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Tips Menjalankan Bisnes Online

   Assalamualaikum dan salam sejahtera,  Pada entri yang lalu, saya kongsikan peluang bekerja Dari rumah yang turut berkait dengan bisnes on...