Monday, 3 March 2014

NAK SANGAT tetapi ...boleh bergerak kah tanpa KUASA TINDAKAN?

Assalamualaikum dan Salam kejayaan,

Saya tertarik dengan satu kisah yang menunjukkan kesan kepada KUASA TINDAKAN...

Siapa yang berusaha, pasti berjaya...




Allah takkan ubah nasib sesuatu kaum, sehingga mereka mahu mengubahnya sendiri (Tafsir surah Ar Ra'd :11)

sama la juga dengan kita... jika kita sendiri tak nak berubah ke arah kebaikan, tiada apa yang akan berubah...

Jom ikuti kisah di bawah ...Semoga bermanfaat...

................................

Anda MAHU berjaya, perlu bertindak.

Dalam satu sesi motivasi pelajar, saya keluarkan sekeping duit RM100 yang baru.

saya bertanya kepada semua pelajar "saya ada RM100 ditangan saya, siapa yang mahu saya akan berikan duit ini. Siapa yang mahu duit ini". sambil mengibar-gibar duit.

yang di kiri berteriak "saya mahu ..coach".



yang sebelah kanan lebih kuat sambil mengangkat tangan " saya mahu..saya mahu "

begitu juga dibelakang riuh dengan teriakan dan bising. sehingga saya bertanya semula. "Siapa mahu duit ini?, saya berikan".

hampir 2 minit saya mengulang-ulang soalan yang sama hingga semakin lama semakin kurang mereka yang berteriak "saya mahu", mungkin mereka sudah putus asa. mereka ingat saya main-main sahaja nak memberi duit, mana ada orang beri duit FREE begitu sahaja.

saya bertanya dan kali terakhir " siapa yang mahu duit ini?, saya akan berikan"

Akhirnya seorang peserta perempuan bangun dan kedepan , dia menghulurkan tangan dan saya memberikannya duit rm100 tersebut.



Keadaan bising semula. mereka baru belajar sesuatu dan mereka menyesal kerana mereka tidak BERTINDAK. lebih teruk menyalahkan orang sebelah "kan aku dah cakap tadi, kenapa ko tak pergi ambil dari coach, kan dah rugi". selain menyelahkan diri sendiri mereka menyalahkan orang lain.

Motivasi

ramai orang yang mahu berjaya, berteriak dan berteriak "aku mahu berjaya". anda perlu bertindak dan bergerak. anda perlu bertindak untuk mengambil IMPIAN yang anda mahukan. Jika tidak, impian anda akan diambil orang.

Faham ke ni. bertindak sekarang
Credit to Coach Bahar ( Baharuddin Mohamed)

......................


Satu langkah yang paling mudah buat mereka yang teragak-agak nak buat bisnes atau tidak... masih duduk di pulau ALASAN...Mulakan langkah dengan membaca kisah inspirasi bagaimana seorang yang telah pun selesa sebagai engineer, terjun menjadi usahawan... dan TERPAKSA berhenti kerja dan memperolehi pendapatan BERGANDA-GANDA berbanding dengan Gaji sebagai Engineer...Beliau boleh, mengapa tidak kita?

Kisah tersebut di huraikan dalam EBOOK PERCUMA ini... 

Click jer : http://www.ebookniaga.com/sorryboss/anisahk

Moga kita semua sentiasa di bawah rahmat Allah swt dan sentiasa terdorong dengan KUASA TINDAKAN!

Satu kuasa tindakan kita untuk tambah pendapatan kerana keluar dari belenggu hutang.... satu doa yang perlu sentiasa kita amalkan... (petikan dari al-mathurat).



Salam kejayaan, 

Anisah Khalid